رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد

ضرورت آموزش دستورالعمل‌های بهداشتی به حجاج حج تمتع ۱۴۰۱ /تاکید بر تکریم و استقبال مناسب حجاج در زمان اعزام و بازگشت

۱۴۰۱/۰۲/۲۷ - ۱۹:۲۸:۰۶
کد خبر: ۱۳۳۰۱۱۷
ضرورت آموزش دستورالعمل‌های بهداشتی به حجاج حج تمتع ۱۴۰۱ /تاکید بر تکریم و استقبال مناسب حجاج در زمان اعزام و بازگشت
رئیس سازمان حج و زیارت بر ضرورت آموزش دستورالعمل‌های بهداشتی و آموزش قوانین و آئین‌نامه‌ها قبل از اعزام حجاج حج تمتع 1401 تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدصادق حسینی امروز (سه‌شنبه) در مراسم تکریم و معارفه مدیران حج و زیارت استان‌های همدان و کرمانشاه ‌و معرفی مدیر دفتر نمایندگی حج و زیارت در سوریه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، وظیفه خانواده حج و زیارت را در قبال خدمت‌رسانی هر چه بهتر به زائران مهم دانست و گفت: خدمت‌رسانی به زائران اعتاب مقدسه و حجاج بیت‌الله الحرام و حرم نبوی نصیب هر انسانی نمی‌شود لذا این خدمت‌رسانی یک توفیق الهی محسوب می‌شود و برای همه شما آرزوی توفیقات روزافزون داریم.

وی با اشاره به بهره‌گیری از نیروهای توانمند و باتجربه در مجموعه حج و زیارت گفت: در استان‌ها به اهتمام حداکثری و بهره‌مندی از افراد باتجربه در کنار نیروهای جوان، بااستعداد، چالاک و از درون خانواده حج و زیارت، تاکید کرده‌ایم چراکه استفاده از باتجربه‌ها و جوانان در کنار یکدیگر موجب افزایش توانایی این مجموعه خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: بهره‌گیری از نیروهای جوان که از درون خانواده حج و زیارت هستند در کنار استفاده از ظرفیت‌های با‌تجربه‌ها موجب کادرسازی در درون مجموعه حج و زیارت می‌شود و ما در استان‌ها به این مهم تاکید کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: همچنین در استان‌ها سعی بر بهره‌گیری از نیروهای بومی و توانمند از درون خانواده حج و زیارت شده است و این موضوع را از زمان حضور دنبال کرده‌ایم.

حسینی با بیان اینکه باید مجموعه حج و زیارت در استان‌ها به جذب متقاضیان زیارت اعتاب مقدسه و رفع دغدغه‌های آنها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، گفت: ظرفیت‌های بسیار مناسبی در سفرهای زیارتی به اعتاب مقدسه ایجاد شده که مدیران استانی سازمان و دست‌اندرکاران وظیفه دارند به جذب متقاضیان و عاشقان زیارت بپردازند؛ ضمن اینکه مدیران می‌توانند در همین راستا با مدیران بانک‌ها یا موسسات قرض‌الحسنه برای دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت برای جذب بیشتر زائران رایزنی نمایند. بنابراین از هیچ عملی که موجب بهبود روند جذب زائران خواهد شد دریغ نکنید و ما نیز در این راستا از شما حمایت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: توجه و رشد فرهنگ زیارت بسیار حائز اهمیت است زیرا جامعه‌ای که به این فرهنگ توجه داشته باشد نورانی، سالم و به دور از ناهنجاری‌های اجتماعی خواهد بود بنابراین همه دست‌اندرکاران حج و زیارت باید به جذب متقاضیان اهتمام نمایند.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه به موضوع حج تمتع 1401 و اعزام‌های زائران اشاره کرد و افزود: بعد از دو سال انتظار که به دلیل بحران کرونا به وقوع پیوست امسال شاهد اعزام‌ها به حج تمتع هستیم. به رغم اینکه ظرفیت اعزام‌ها نسبت به قبل محدود شده اما وظیفه دست‌اندرکاران بیشتر و حائز اهمیت‌تر خواهد بود.

وی تاکید کرد: این حائز اهمیت بودن بدین دلیل است که هنوز کرونا پایان نیافته بنابراین باید دستورالعمل‌های بهداشتی به طور جد رعایت شود و نکات ضروری در آموزش‌ها و جلسات به طور مکرر به حجاج اشاره شود زیرا ابتلای یک نفر به کرونا موجب بروز مشکل برای آن کاروان یا حتی برای سایر حجاج می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: رعایت نکات بهداشتی و آموزش دستورالعمل‌های مرتبط، آموزش‌های مرتبط با رعایت قوانین و توجه به آئین‌نامه‌ها به صورت دقیق به زائران ارائه شود.

حسینی بیان کرد: باید حداکثر تلاش خود را به جهت سلامت زائران انجام دهیم و تمامی آموزش‌ها و ضمنا مراقبت‌های لازم را در این راستا انجام دهیم.

وی بر تکریم و احترام زائران در زمان بدرقه به سرزمین وحی و همچنین استقبال شایسته در زمان بازگشت از سفر معنوی حج تاکید کرد و آن را فرصت مغتنم برای حفظ ارتباط با زائران دانست.

گفتنی است در این ویدئو کنفرانس که با حضور رئیس سازمان، معاون توسعه و مدیرکل ریاست و روابط عمومی به صورت مستقیم با دفاتر حج و زیارت همدان و کرمانشاه برگزار شد از خدمات مدیران سابق این استان‌ها تقدیر به عمل آمد و آقایان حمیدرضا واحدنژاد و  سعید کریمی‌خو به ترتیب به عنوان مدیران جدید این استان‌ها منصوب شدند. همچنین محسن ساغرچی به عنوان مدیر دفتر نمایندگی امور حج و زیارت در کشور سوریه منصوب شد.

انتهای پیام/

نظر شما