پیگیری ستاد مرکزی اربعین برای بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین امسال

۱۴۰۱/۰۲/۳۰ - ۰۹:۳۷:۱۲
کد خبر: ۱۳۳۰۸۵۰
پیگیری ستاد مرکزی اربعین برای بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین امسال
رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: ستاد مرکزی اربعین با جدیت موضوع بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین امسال را دنبال می‌کند و تلاش می‌کنیم این بازگشایی دایمی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) به حضور احتمالی چهار تا پنج میلیونی زائر در آیین راهپیمایی اربعین امسال اشاره کرد و افزود: مرز مهران و مرزهای جنوبی کشور، ظرفیت پذیریش این جمعیت چند میلیونی را ندارند و باید شرایط و امکانات مناسب تری برای عبور راحت تر زایران عزیز فراهم کنیم.  

وی اظهار کرد: امیدواریم در سفر آتی وزیر کشور به عراق موضوع بازگشایی مرز خسروی در تفاهم نامه دوطرف گنجانده شود و به دلیل حفظ امنیت حتما بایستی از طرف عراقی بخواهیم که تمهیدات بازگشایی مرز خسرو را فراهم کند.

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: هوای گرم بسیاری از برنامه‌ریزی‌های ما را تغییر می‌دهد و باید تمهیداتی را فراهم کنیم که زائران دچار مشکل نشوند. باید یک محیط قابل تحمل برای زایران ایجاد کنیم که این محیط نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

وی اضافه کرد: برخلاف سال‌های گذشته که فقط در طول روز امکان تردد زائرین وجود داشت، در شرایط آب و هوایی فعلی زائرین باید شب از مرز عبور کنند.

میراحمدی عنوان کرد: مرز خسروی امسال شاهد یک شکوه، عظمت و حماسه عظیمی خواهد بود و حیف است که این ظرفیت بلاتکلیف و بلااستفاده باقی بماند. همگی باید بسیج شوند که در ابتدا این بازگشایی صورت گیرد و سپس زیرساخت ها آماده شود.

وی گفت: براساس آخرین مصوبه ستاد ملی، تزریق ۲ دوز واکسن یا تست pcr منفی، شرط عبور از مرزها خواهد بود، اگر به فردی مشکوک شوند تست کرونا رایگان خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز