تشکیل پرونده برای موبایل‌قاپان و کیف‌قاپان در دادگاه انقلاب به دلیل ایجاد رعب و وحشت

۱۴۰۱/۰۲/۳۰ - ۲۳:۰۵:۱۱
کد خبر: ۱۳۳۰۹۵۵
تشکیل پرونده برای موبایل‌قاپان و کیف‌قاپان در دادگاه انقلاب به دلیل ایجاد رعب و وحشت
سخنگوی فراجا گفت: هماهنگی‌هایی را با دادستانی انجام دادیم؛ به دلیل اینکه موبایل قاپان باعث ایجاد رعب و وحشت در جامعه می‌شوند، پرونده‌هایی در صلاحیت دادگاه انقلاب و یا در دادگاه ویژه‌ای برایشان تشکیل شود.

سردار مهدی حاجیان سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره اقدامات پلیس برای برخورد با موبایل قاپان و کاهش موبایل قاپی، اظهار کرد: در بحث موبایل قاپی طرح‌های ضربتی زیادی را انجام دادیم و تعداد زیادی از موبایل قاپان و کیف قاپان دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از موبایل قاپان ساکن تهران نیستند، ادامه داد: این افراد به صورت گذری وارد پایتخت می‌شوند و سرقت را انجام داده بعد از آن نیز متواری می‌شوند.

سردار حاجیان با بیان اینکه باید مجازات‌های مناسبی برای موبایل قاپان و کیف قاپان در نظر گرفته شود چراکه مجازات‌های فعلی بازدارند نیست، بیان کرد: قانونگذار دو سال گذشته قانونی را تصویب کرده که جرایمی که ارزش مالی آن کمتر از 20 میلیون تومان است و شاکی خصوصی رضایت داده جنبه عمومی جرم ندارد.

سخنگوی فراجا افزود: در چنین شرایطی وقتی موبایل فردی به سرقت برود، موبایل قاپ دستگیر شود و مالباخته رضایت دهد، سارق آزاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: هماهنگی‌هایی را با دادستانی انجام دادیم؛ به دلیل اینکه موبایل قاپان باعث ایجاد رعب و وحشت در جامعه می‌شوند، پرونده‌هایی در صلاحیت دادگاه انقلاب و یا در دادگاه ویژه‌ای برایشان تشکیل شود.

سردار حاجیان با تاکید بر اینکه دادستان کل کشور نیز دستور دادند برای کیف قاپی و موبایل قاپی جنبه عمومی جرم لحاظ شود، گفت: به موبایل قاپان و کیف قاپانی که باعث ایجاد رعب و وحشت در جامعه می‌شوند، هشدار می‌دهم در صورتی که دست به سرقت بزنند، جدا از تشکیل پرونده سرقت، پرونده‌ای تحت عنوان ایجاد رعب و وحشت در جامعه برایشان تشکیل می‌شود که مجازات سنگینی در انتظارشان خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما