پیشنهادات عضو شورای شهر به شهرداری برای حمایت از فرزنداوری

۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ۰۹:۲۹:۴۲
کد خبر: ۱۳۳۱۵۳۹
پیشنهادات عضو شورای شهر به شهرداری برای حمایت از فرزنداوری
عضو شورای شهر تهران در صحن شورای شهر پیشنهاداتی به شهرداری برای موضوع افزایش جمعیت و حمایت از خانواده‌های چند فرزند ارائه داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ زهرا شمس احسان عضو شورای شهر تهران صبح امروز در شورای شهر تذکر پیش از دستور خود، اظهار کرد: دغدغه مهم جمعیت در مجلس شورای اسلامی پیگیری و منجر به تصویب قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» شد. 

وی گفت: مصوبه «الزام شهرداری تهران به تشکیل ستاد مدیریت جمعیت شهر تهران» در سال 1394، شهرداری تهران را ملزم به تشکیل ستاد مدیریت جمعیت و اقداماتی نظیر ارائه خدمات بهداشتی در جهت سلامت باروری و فرزندآوری، ارائه مشوق های عملی و رفع موانع ازدواج، تشویق و ترویج خانواده، استفاده از فضاهای مناسب در اختیار به‌منظور برگزاری مراسم ازدواج جوانان و ... کرده است.

شمس احسان افزود: در تمام این سال‌ها تنها یک جلسه ستاد جمعیت (در تاریخ 29/11/98) تشکیل شده و هنوز گزارشی از اقدامات انجام شده و نتایج و اثرات آن ارائه نشده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در دوره مدیریت جدید نیز تا این تاریخ هنوز جلسه ستاد مدیریت جمعیت برگزار نشده است، اضافه کرد: البته لازم می دانم از دغدغه شهردار محترم در خصوص مساله جوانی جمعیت و عزم ایشان به راه اندازی قرارگاه جمعیت در شهر تهران تشکر کنم.

وی افزود: انتظار می رود شهرداری تهران حداکثر ظرفیتهای خود را برای تشکیل خانواده و جوانی جمعیت بکار گیرد. در این برنامه ریزی‌ها حتماً باید به  الزامات و پیش نیازهای افزایش جمعیت و آماده سازی شهر برای این تغییرات توجه شود. این مهم وظیفه ما را به عنوان متولی مدیریت شهری بیش از پیش برجسته می کند.

شمس احسان گفت: با توجه به تنوع جمعیتی از جمله افزایش آمار سالمندی در کلانشهر تهران، در راستای تحقق دسترس پذیری، امکان بهره مندی حداکثری از فضاهای عمومی شهر اعم از پیاده روها، بوستان ها، ناوگان حمل و نقل عمومی و... جهت تسهیل ترددافراد فراهم شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: شهردار محترم تهران علاوه بر موضوعات فوق الذکر، حوزه های ذیل را با هدف تحکیم بنیان خانواده و کنشگری در بحث جمعیت در دستور کار مدیریت شهری قرار دهد و گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده و برنامه های شهرداری تهران برای سال جاری را به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ارائه کنند.

وی ادامه داد: شهرداری حداقل یک چهارم از سهمیه فضاهای تبلیغات فرهنگی شهرداری تهران به موضوع تقویت بنیان خانواده، جوانی جمعیت و احیاء ارزش های اسلامی-ایرانی حاکم بر نهاد خانواده اختصاص دهد.

شمس احسان افزود: دوره ها و کارگاه های آموزشی مهارت های تعامل با خانواده و تربیت فرزندان بر اساس برنامه‌های آموزشی تدوین‌شده در تمامی سراهای محلات شهر تهران و سایر مراکز ذی‌ربط با محوریت مادران برگزار شود. 

عضو‌ شورای شهر تهران تصریح کرد: نظام جامع ارائه خدمات سلامت روان شامل خدمات مشاوره روانشناسی و خانواده در همه سراهای محلات شهر تهران با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی راه اندازی شود.

وی بیان کرد: اقدامات لازم به منظور مشارکت با بخش خصوصی و یا خرید خدمات جهت تأمین مهد کودک برای نگهداری کودکان مادران شاغل در شهرداری تهران و سازمان و موسسات تابعه در سطح مناطق 22 گانه انجام شود. 

عضو‌ شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در اسناد طرح های توسعه شهری از جمله طرح های جامع و تفصیلی جهت  بازنگری در ضوابط و رفع  محدودیت های ساخت و سازهای کوچک مقیاس با هدف تامین مسکن برای زوج های جوان بازنگری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز