نرجس سلیمانی از تعدیل نیروی زنان باردار انتقاد کرد

۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ۱۰:۵۲:۱۲
کد خبر: ۱۳۳۱۵۷۹
نرجس سلیمانی از تعدیل نیروی زنان باردار انتقاد کرد
عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه تعدیل نیرو در شهرداری که در میان افراد تعدیل شده خانم باردار و یا افرادی که همسرشان باردار هستند و یا افرادی که دارای فرزند زیر یکسال دارند به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان این‌که گاهی برای فرهنگ‌سازی مسائل اصلی هزینه می‌کنیم؛ اما در انجام وظیفه‌مان کمی عجله می‌کنیم، اظهار کرد: هفته گذشته از معاونت فرهنگی دعوت‌نامه‌ای ارسال شد برای شرکت در پویش «نفس‌های تازه شهر». پویش نفس‌های تازه شهر که برای هر نوزاد یک درخت کاشته می‌شد، کار خوبی بود؛ اما این همزمان شد با تعدیل نیرو در شهرداری که در میان افراد تعدیل شده خانم باردار و یا افرادی که همسرشان باردار هستند و یا افرادی که دارای فرزند زیر یکسال دارند به چشم می‌خورد.

وی با بیان این‌که تعدیل نیرو علاوه بر این‌که به لحاظ درآمدی افراد را دچار مشکل می‌کند، بیمه درمانی آنها نیز با مشکل روبرو می‌شود، ادامه داد: پس اگر قرار است که سیاست‌های کلی و اصلی را فرهنگ سازی کنیم نباید ناخواسته نحوه عمل‌مان برخلاف سیاست‌های کلی نظام باشد.

سلیمانی با تاکید بر این‌که جذب و تعدیل نیرو از ابزارهای مدیریت است، گفت: اما این شیوه مدیریت نباید برخلاف سیاست‌های اصلی باشد و به همین دلیل توصیه می‌کنیم که تحت هیچ عنوان نسبت به تعدیل کارگران و کارمندانی که خودشان یا همسرشان باردار هستند و یا کودک زیر یکسال دارند اقدام نشود مگر با حکم دستگاه قضا و اگر لازم به تعدیل است شش ماه قبل به این افراد اطلاع داده شود تا آنها به یک دفعه با شوکی مواجه نشوند.

عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در موضوع جمع‌آوری پسماند به نظر می‌رسد همت خوبی صرف بهسازی صفحات زیرمخازن صورت گرفته، گفت: ضمن تشکر از دست‌اندرکاران امیدوارم این اصلاح وضعیت برای تمام مخازن پیگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما