عصبانیت رییس جمهور برای تعویق حقوق مرمت کاران/ برنامه دولت برای افزایش حقوق این افراد

۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ۱۲:۰۰:۳۹
کد خبر: ۱۳۳۱۶۹۱
عصبانیت رییس جمهور برای تعویق حقوق مرمت کاران/ برنامه دولت برای  افزایش حقوق این افراد
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در هفته قبل در دولت مساله عقب افتادگی حقوق مرمت کاران را پیگیری کردیم و رییس جمهور با جدیت، قاطعیت و عصبانیت با ۳ دستگاهی که موظف به پرداخت حقوق مرمت کاران بودند برخورد بسیار جدی کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست خبری به مناسبت هفته میراث فرهنگی که در موزه ملی برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا مبنی بر اینکه با توجه به اهمیت حضور مرمت کاران اظهار کرد: مرمت بخش پر اهمیت، کلیدی و فرهنگی است که بر عهده ماست. مرمت کاران برای ما جایگاه ویژه ای دارند. اگر در زیر گند سلطانیه دست مرمت کار ۵۰ ساله را می‌بوسم اعتقادم این است که کسی که روی این داربست بلند آیات الهی را مرمت می‌کند دستش واقعا بوسیدنی است همچنین خانم هایی که روی داربست های لرزان از جمله تخت جمشید به دقت رزین تزریق می‌کنند و سنگ ها را مرمت می‌کنند کارشان بسیار ارزشمند است و به همه این افراد ادای احترام می‌کنم.

وی افزود: متاسفانه در نظام اداری اشکالاتی وارد است به عبارتی تکلیف مرمت کاران را به لحاظ اداری مشخص نکرده اند یعنی ۸۵۰ مرمت کار را جزو طرح های عمرانی قرار داده اند و اینگونه نمیتوان به این افراد حقوق پرداخت کرد مگر اینکه بودجه طرح ها بیاید و معمولا در طول چند ماه اول سال بودجه وارد نمی‌شود که این بسیار مایه شرمندگی است.

ضرغامی بیان کرد: ما سعی کردیم از مسیر های مختلف این معضل را حل کنیم اما با توجه به اینکه در ابتدای امسال هم با این مساله مواجه بودیم، در هفته قبل در دولت این مساله را حل کردیم و رییس جمهور با جدیت، قاطعیت و عصبانیت با ۳ دستگاهی که موظف به پرداخت حقوق مرمت کاران بودند برخورد بسیار جدی کردند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: این اتفاق دوبا در دولت افتاده است و عصبانیت و فریاد آقای رییسی برای حقوق مرمت‌کاران نشان دهنده مهم بودن این امر برای ریاست جمهوری است. 

وی تصریح کرد: دیروز در جلسه ای در سازمان مدیریت معاون مدیریت و توسعه وزارتخانه پیرو دستور رییس جمهور جلسه داشتند که برای حل این موضوع ۴۸ ساعت وقت خواستند که ۲۴ ساعت از آن باقی مانده است. هدف ما این است که مشکل ۸۵۰ مرمت کار را حل کنیم و با اضافه کردن حقوق آن ها جبران مافات کنیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز