شهرداری تهران در تبلیغ فرزندآوری می‌تواند پیشگام باشد/ اقدامات سازمان زیبا سازی برای ترغیب خانواده‌ها به افزایش جمعیت

۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ۲۳:۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۳۳۱۷۴۳
شهرداری تهران در تبلیغ فرزندآوری می‌تواند پیشگام باشد/ اقدامات سازمان زیبا سازی برای ترغیب خانواده‌ها به افزایش جمعیت
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران گفت: آنچه که شهرداری در حوزه افزایش جمعیت می‌تواند انجام دهد؛ ترویج، تبلیغ، فرهنگسازی، آموزش‌های شهروندی، ارائه خدمات و مشوق‌ها در این حوزه خواهد بود.

علیرضا نادعلی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره تشکیل قرارگاه جمعیت در شهرداری تهران، اظهار کرد: جزئیات قرارگاه جمعیت شهرداری تهران را ندارم اما قاعدتا تشکیل قرارگاه به منظور هم افزایی و همکاری بیشتر بین دستگاه‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر به لحاظ رشد جمعیتی به وضعیت فاجعه بار نزدیک می‌شویم، ادامه داد: آنچه که شهرداری می‌تواند انجام دهد؛ ترویج، تبلیغ، فرهنگسازی، آموزش‌های شهروندی، ارائه خدمات و مشوق‌ها در این حوزه خواهد بود.

نادعلی با بیان اینکه در مجموعه مدیریت شهری در تهران امکاناتی را داریم که می‌توانیم برای خانواده‌ها چند فرزند امتیازاتی را قائل شویم، اضافه کرد: سازمان زیباسازی هم مدتی است که اقدامات لازم را برای موضوع جمعیت آغاز کرده است. تمام این اقدامات با نگاه‌های کارشناسی اتفاق میفتد چراکه موضوع جمعیت نیازمند فرهنگسازی و اقناع افکار عمومی است.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: غربگران بر روی موضوع جمعیت تمرکز و فرزندآوری در ایران را به تابو تبدیل کرده‌اند و به صورتی تبلیغ می‌کنند که اضافه کردن فرزندان در ایران هزینه دارد اما نگهداری از حیوانات خانگی ترویج می‌‌دهند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه منابع مالی در بودجه 1401 شهرداری برای موضوع جمعیت پیش بینی نشده بود، خاطرنشان کرد: بودجه لازم برای موضوع جمعیت از بودجه فرهنگی تامین خواهد شد چراکه این موضوع جزو مسائل فرهنگی و اجتماعی است. بحث‌های اقتصادی برای موضوع فرزندآوری در دولت اتفاق میفتد.

نادعلی افزود: فرهنگسازی در موضوع فرزندآوری بسیار حائز اهمیت است و تهران به عنوان مهم ترین کلانشهر جمهوری اسلامی باید در این زمینه پیشگام باشد. در پایتخت شاهد خانواده‌های مرفحی هستیم که میل به ازدواج و یا فرزندآوری ندارند به همین دلیل موضوع فرهنگسازی مهم تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما