در حال به روزرسانی

ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان/ ۷ کشته و ۲۹ مصدوم/ نجات ۳۲ نفر از زیر آوار و دستگیری ۲ متهم ساختمان متروپل

۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۲:۵۴:۵۳
کد خبر: ۱۳۳۲۰۵۰
ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان/ ۷ کشته و ۲۹ مصدوم/ نجات ۳۲ نفر از زیر آوار و دستگیری ۲ متهم ساختمان متروپل
ساختمان 10 طبقه متروپل آبادان امروز ظهر ریزش کرد و مصدومان زیادی را بر جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ ساختمان 10 طبقه متروپل آبادان امروز ظهر ریزش کرد و مصدومان زیادی را بر جای گذاشت.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور اظهار کرد: با اعلام ریزش ساختمان ۱۰ طبقه اداری تجاری در آبادان اتوبوس و آمبولانس برای انتقال مصدومان به محل اعزام شد و تاکنون 7 مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی افزود: تاکنون یک فوتی دراین حادثه داشتیم، برای پوشش امدادی و انتقال به موقع مصدومان بیشتر و احتمالی نیز تیم‌های امدادی از اهواز به محل حادثه در آبادان در حال اعزام هستند.

سخنگوی اورژانس تصریح کرد: برای پوشش امدادی و انتقال به موقع مصدومان بیشتر و احتمالی نیز تیم های امدادی از اهواز به محل حادثه در آبادان در حال اعزام هستند.

(ساعت 14:21) 

آماده‌باش اورژانس خوزستان​

خالدی گفت: اورژانس خوزستان برای رسیدگی به مصدومین حادثه ریزش ساختمان در آبادان در حالت آماده باش قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یک کودک از زیر آوار خارج شده عنوان کرد:در مراحل اولیه گمان فوت بوده ولی در حال حاضر تحت عملیات قلبی ریوی قرار دارد.

(ساعت 14:47)

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش تعداد فوتی ها و مصدومین خاطرنشان کرد: تعداد فوتی‌های حادثه ریزش ساختمان 10 طبقه در آبادان به 3 نفر و تعداد مصدومان به 21 نفر رسید همچنین رنج سنی فوتی‌های این حادثه جوان است.

photo_2022-05-23_16-33-11

(ساعت 14:57)

احتمال محبوس شدن 50 نفر در ساختمان متروپل

خالدی گفت: طی گزارش‌های محلی و گفته‌های شاهدان احتمال محبوس شدن 50 نفر در داخل ساختمان متروپل آبادان وجود دارد.

وی افزود: تعداد فوتی‌ها افزایش یافت و به 4 نفر رسیده است اما همچنان تعداد مصدومان 21 نفر است.

photo_2022-05-23_16-33-08

( 15:30)

آخرین جزئیات حادثه ریزش ساختمان متروپل از زبان فرماندار آبادان 

سید احسان عباسپور فرماندار آبادان در گفت و گو با خبرگزاری برنا گفت: در حال حاضر نیروی خدمات رسانی شامل آتش نشانی، هلال احمر ، اورژانش پیش بیمارستانی در حال امداد رسانی هستند.

وی افزود: چهار هلی کوپتر امداد در فرودگاه بین المللی آبادان مستقر شدند و سگ های زنده یاب نیز به این منطقه اعزام شده اند. از شهروندان می خواهیم که به این محل مراجعه نکنند تا نیروی های امداد رسان با سرعت بیشتری بتوانند مصدومین را از زیر آوار خارج کنند.

تصاویر مردم آبادان در حال برداشت و جستجو در آوار

photo_2022-05-23_15-04-12

بازداشت پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان

دادستان ویژه آبادان: در پی ریزش بخشی از برج نیمه کاره متروپل واقع در خیابان امیرکبیر آبادان که صبح امروز به صورت ناگهانی رخ داد پیمانکار و مالک ساختمان بازداشت شدند.

احتمال محبوس شدن ۱۵۰ نفر در حادثه آبادان

رییس سازمان اورژانس گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها، تعداد مصدومان این حادثه به ۲۵ نفر و فوتی ها به ۴ نفر افزایش یافته است.

علاوه بر این مدیر عملیاتی سازمان آتش نشانی گفته که احتمال افزایش تعداد مجروحان زیاد است چرا که ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر در ساختمان حضور داشتند.

( ساعت 15:47)

شهروندان آبادان از تجمع در محل ریزش ساختمان خودداری کنند

سرهنگ حسین زلقی فرمانده انتظامی شهرستان آبادان در پی ریزش ساختمان تجاری متروپل از مردم خواست؛ از ورود به محدوده خیابان امیری و معابر منتهی به آن خودداری کرده و به هیچ عنوان در محل حادثه حاضر نشوند.

( ساعت 15:54) 

اعزام تیم حرفه‌ای امداد و نجات آتش نشانی تهران به آبادان

علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: اخبار حادثه ساختمان متروپل شهر آبادان سبب نگرانی افکار عمومی و به خصوص مردم عزیز خوزستان شده است، تیم زبده و حرفه‌ای امداد و نجات آتش نشانی شهرداری تهران با همراهی اعضای محترم شورا آماده کمک و اعزام به آبادان است. برای این عزیزان دعا می‌کنیم.

photo_2022-05-23_16-32-59

( ساعت 16:02)

اورژانس آبادان اعلام کرد: 2بالگرد، 2 اتوبوس آمبولانس ، ۲۶ آمبولانس و ۱۱۵ نفر از پرسنل اورژانس هم اکنون در صحنه حضور دارند.

( ساعت 16:09)

دستور ویژه وزیر کشور به استاندار خوزستان در پی ریزش یک ساختمان مسکونی 

وزیر کشور به دنبال حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل در شهرستان آبادان، در تماس تلفنی با استاندار خوزستان خواستار به کارگیری همه امکانات برای رسیدگی فوری به حادثه دیدگان و نجات محبوسان احتمالی زیر آوار شد.

(ساعت 16:15)

دستور قضایی برای بررسی علت حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان

دهقانی، رئیس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: در پی ریزش بخشی از ساختمان در دست ساخت متروپل آبادان ، دستور بررسی دقیق علت، عوامل حادثه، امدادرسانی به مصدومان و برخورد سریع و قاطع با همه مرتبطان و مسببان حادثه صادر شد.

لحظه فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان

استرس امدادگر اورژانس پس از مشاهده وضعیت مصدومان و کشته های حادثه

آمار تلفات ریزش ساختمان در آبادان به ۵ کشته و ۲۵ مصدوم رسید

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: آخرین آمار حادثه ریزش بخشی از ساختمان متروپل آبادان در روز دوشنبه به پنج کشته و ۲۵ مصدوم رسید.

صف مردم آبادان برای اهدای خون به مصدومان

اهدای خون

آخرین اخبار از تعداد مصدومان حادثه

فرماندار آبادان بیان کرد: تعداد فوتی‌های حادثه ریزش متروپل ۵ نفر و مصدومان آن ۲۷ نفر است. حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ساختمان تخریب شده است. مردم محل را ترک کنند.

استاندار خوزستان گفت: پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان بازداشت شدند.

(ساعت 16:43)

دستور معاون اول رئیس جمهور برای رسیدگی فوری به مصدومان حادثه آبادان

مخبر معاون اول رئیس جمهور پس از اطلاع از وقوع ریزش ساختمان متروپل در شهر آبادان، در تماس‌های تلفنی جداگانه با استاندار خوزستان و فرماندار آبادان، دستورات لازم برای بسیج امکانات جهت کمک به مصدومان و مجروحان این حادثه را صادر کرد و خواستار بررسی دقیق علل وقوع این اتفاق شد.

(ساعت 17:32)

دستور رئیسی برای رسیدگی فوری به حادثه متروپل

رئیسی رئیس جمهور که در سفر عمان به سر می‌برد، به معاون‌اول خود دستور داد ضمن اعزام گروه‌های امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی تهران برای امداد به آسیب دیدگان، کلیه امکانات استانی و کشوری را برای رسیدگی فوری به سانحه ریزش ساختمان در آبادان به کار گیرد.

(ساعت 15:41)

 آتش نشانان حادثه پلاسکو در حال اعزام به آبادان

قدرت الله محمدی سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به اعزام نیروهای آتش نشان به آبادان، اظهار کرد: تیم آتش نشانان و نیروهای امدادی که در حادثه ساختمان پلاسکو اقدام به امداد رسانی کرده بودند در حال اعزام به آبادان هستند. همچنین ماشین‌های برش بتون و تمامی تجهیزات لازم برای آواربرداری نیز همراه با آتش نشانان در حال اعزام به آبادان است.

(ساعت 17:57)

مجوز شورای شهر تهران برای عزیمت آتش نشانان به آبادان

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا، درباره اعزام نیروی شهرداری تهران به آبادان برای حادثه ریزش ساختمان، اظهار کرد: از سمت شهرداری آبادان درخواست اعزام نیرو از شهرداری تهران داده شده است.

وی گفت: به دلیل اینکه جلسه رسمی شورای شهر تهران فرداست، امروز به صورت آنلاین اعضای شورای شهر تهران جلسه‌ای تشکیل دادند و مجوز اعزام نیروهای آتش نشانی از شهرداری تهران به شهرداری آبادان را صادر کردند.

(ساعت 18:13)

اعزام تیم 50 نفره آتش نشانی از تهران به آبادان تا دقایقی دیگر

جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی در گفت‌وگو با برنا گفت: بعد از حادثه ظهر امروز در آبادان و ریزش ساختمان 10 طبقه در این شهر، شهرداری آبادان درخواست اعزام نیرو از تهران را داشت.

وی بیان کرد: 50 نفر از آتش نشانان حرفه ای و نجات گر سازمان به همراه 11 دستگاه خودروهای سبک و سنگین عملیاتی که مجهز به حضور در عملیات آوار برداری و جستجو در آوار را آماده کردیم.

ملکی تصریح کرد برای افزایش سرعت عمل 30 نفر از این نیروها به همراه خودرو به صورت هوایی و گروه دیگر به صورت زمینی با تجهیزات به آبادان خواهند رفت.

(ساعت 18:17)

 ۳۲ نفر از آوار ریزش ساختمان متروپل نجات یافتند

ولی‌پور رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: ۳۲ نفر از گرفتار شدگان از آوار ریزش ساختمان متروپل آبادان نجات یافتند و ۲۷ نفر هم به مراکز درمانی شهرستان آبادان منتقل شدند.

وی افزود: ۱۷ تیم امدادی از شهر‌های آبادان، اهواز، دشت آزادگان، خرمشهر، شادگان و ماهشهر

ولی پور ادامه داد: برای انجام عملیات تخلیه و ایمن سازی محل حادثه اعزام شده‌اند.

(ساعت 18:24)

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مصدومان ریزش ساختمان در آبادان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، خواستار آمادگی مراکز درمانی بیمارستان های خوزستان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان شد.

(ساعت 18:26)

ارسال تجهیزات مورد نیاز حادثه آبادان از سوی شهرداری تهران با یک پرواز

مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، گفت: همه تجهیزات مورد نیاز برای حادثه فروریختن ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در آبادان، با یک فروند هواپیمای باری ۳۳۰ در اختیار شهرداری تهران، برای شهرداری آبادان ارسال می‌شود.

(ساعت 18:40)

کولیوند برای مدیریت میدانی امدادرسانی عازم آبادان شد

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، جهت مدیریت میدانی امدادرسانی به حادثه ریزش ساختمان متروپل عازم شهرستان آبادان شد.

(ساعت 19:04)

استاندار خوزستان: ۲ نفر در رابطه با حادثه متروپل دستگیر شدند

استاندار خوزستان گفت: در بررسی‌های اولیه برخی اشکالاتی در استانداردهای مورد نیاز سازه دیده شد. در این راستا از رئیس دادگستری استان و قوه قضائیه درخواست کردیم تا با عوامل این حادثه برخورد کند برهمین اساس تاکنون ۲ نفر دستگیر شدند.

وی افزود: در چنین حوادثی عوامل مختلف اثرگذار مورد بررسی قرار خواهد گرفت، به طور حتم با مسببان حادثه به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.

(ساعت 19:15)

دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پی ریزش ساختمان متروپل آبادان

خدائیان با صدور دستوری به بازرس کل ویژه استان خوزستان، به وی ماموریت داد ضمن نظارت بر نحوه امدادرسانی، آواربرداری و رسیدگی به وضعیت مصدومان حادثه ریزش ساختمان 10 طبقه متروپل آبادان، ابعاد مختلف موضوع را بررسی و متخلفین احتمالی را به مراجع قضایی و اداری معرفی نماید.

(ساعت 19:19)

بستری 29 مصدوم در بیمارستان‌های منطقه

اسامی مصدومان بستری شده شامل:

بیمارستان ۱۷ شهریور

۱. سید محبوبه پورشرف هاشمی ۲۵ ساله بستری

۲. عبدالرسول محجوب فر۴۲ساله

بیمارستان امام خمینی

۱. نگار درآباد ۲۸ساله

۲. سید مرتضی طهوری ۵۷ساله

۳. منصور توسلی ۶۱ساله

۴. نوید مزرعاوی۲۶ ساله

۵. عبدا... باوی پور

۶. حسین عسکراوی ۲۱ساله

۸. علیرضا اسدی سامانی۵۳ساله

۹. محمدعلی کرمزاده۳۶ ساله

۱۰. علی بحرامیان۲۴ ساله ترخیص

۱۱. میثم عرفی ۳۱ساله

۱۲ حدیث هاشم مطوری

۱۳. دانیال دریس ۲۱ ساله ترخیص شد

۱۴-حسین رسولی ۴۴ ساله

۱۵. فاطمه آل ناصر۳۱ساله

۱۶. کامران سامانی نژاد۵۶ ساله با رضایت شخصی مرخص

۱۷. عباس بچاری ۳۴ساله

۱۸. مجید توسلی۴۲ ساله

بیمارستان شهید بهشتی

۱. طارق قیم ۳۵ سال

۲. معصومه کوشیکی۵۶ ساله

۳. عبدا... بحرانی پور ۲۴ ساله

۴. مسیح صادقی ۷ساله

۵. حمیدصادقی

۶. علیرضافرحانیان ۳۲ ساله

جستجو برای آوار برداری و نجات سایر افراد زیر آوار مانده ادامه دارد. احتمال افزایش این آمار بسیار وجود دارد.

(ساعت 20:38)

سردار سلامی: امکانات سپاه خوزستان برای حادثه آبادان به کار گرفته می‌شود

b5bcffee4fa3dbcf3aa62f4ecafa9f05_L

 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت:امکانات و تجهیزات لجستیکی سپاه که مورد نیاز برای کمک به حادثه ریزش ساختمان ۱۱ طبقه و خارج کردن سریع مصدومان از زیر آوار است به کار گرفته می‌شود.

سردار سرلشکر حسین سلامی دوشنبه در حاشیه سومین اجلاسیه "مجمع جهادگران کشور" در اردوگاه شهید باکری خرمشهر در جمع خبرنگاران افزود:همه امکانات سپاه متعلق به مردم است و برای کمک به آوار برداری  در اختیار سپاه آبادان قرار می گیرد.

وی ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه و دعا برای شفای مصدومیان افزود: همه مردم و مسئولان در صحنه حادثه  و مشغول خدمت هستند و هر کمک و خدمتی نیاز باشد سپاه نیز آماده کمک است.

(ساعت 20:50)

جانباختن ۶ تن در متروپل آبادان/ نجات ۶ نفر با سگ و دستگاه‌های زنده‌یاب

مهدی ولیپور، رئیس سازمان امداد و هلال احمر، از جانباختن شش تن تاکنون، در پی ریزش ساختمان متروپل آبادان خبر داد.

وی با بیان اینکه سگ‌های تجسس هلال‌احمر سه نفر را زنده از زیر آوار شناسایی کرده‌اند گفت: همچنین دستگاه‌های زنده‌یاب هم ۳ نفر از محبوسان را زنده در زیر زمین پیدا کردند.

(ساعت 22:14)

آمار کشته‌های ریزش ساختمان در آبادان به ۷ نفر رسید

 

رئیس روابط عمومی اورژانس خوزستان از فوت هفت نفر و مجروح شدن ۲۹ نفر در حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان خبر داد.

عارف شرهانی اصل در خصوص آخرین مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان اظهار کرد: تا این لحظه هفت نفر در این حادثه فوت کردند و ۲۹ نفر مجروح شده‌اند.

 (ساعت 22:44)

دستور دادستان کل کشور برای برخورد قاطع با متخلفان حادثه آبادان

منتظری دادستان کل کشور با صدور پیامی خطاب به دادستان خوزستان ضمن عرض تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه ریزش ساختمان در آبادان، بر تسریع در رسیدگی و برخورد جدی با متخلفان تاکید کرد.

 

(ساعت 22:56)

 امکان ریزش کامل سازه

فرماندار ویژه آبادان گفت: با توجه به شرایط محل حادثه متروپل و سازه‌ای که متاسفانه غیرپایدار است و هر لحظه احتمال ریزش آن وجود دارد، از مردم تقاضا داریم که از تجمع و حضور در محل حادثه جداً خودداری کنند.

وی افزود: شرایط بسیار  ناپایدار است و امکان ریزش وجود دارد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز