تولید فرش ضد باکتری با بهره گیری از فناوری نانو

۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۰:۰۷:۳۶
کد خبر: ۱۳۳۲۳۶۶
تولید فرش ضد باکتری با بهره گیری از فناوری نانو
یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان فرش، تامین همه نیازهای مصرف‌کنندگان و افزایش کیفیت محصولات تولیدی است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  فرش از جمله اقلامی است که به دلیل نفوذ باکتری در آن می تواند به بروز حساسیت و آلرژی منجر شود به خصوص پس از شست و شو و رطوبتی که به آن نفوذ می‌کند؛ اما صنعتگران با کمک فناوری نانو این چالش را مرتفع و با کمک فناوری نانو، فرش ضدباکتری تولید کردند.

استفاده از خاصیت ضد‌میکروبی و طبیعی نانو ذرات نقره در تولید و بافت فرش به دلیل برخورداری از خواص مهمی چون ضد‌قارچ، ضد‌بو و ضد‌حساسیت بودن، برای بیماران و افراد دارای حساسیت‌های پوستی، چشمی و تنفسی بسیار مفید است و به دلیل تماس مستمر کودکان و افراد خانواده با فرش، سطح سلامتی افراد جامعه را افزایش می‌دهد.

به طور کلی میکروب‌ها، باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها مانند کورینه باکتریوم گزروزیس، از دلایل اصلی ایجاد بیماری‌ها، عفونت‌ها و ایجاد بوی بد در فرش هستند؛ شرکتی دانش‌بنیان با استفاده از خاصیت ضدمیکروبی نقره اقدام به تولید فرش‌های آنتی باکتریال کرده است که ضد‌باکتری و ضد‌بو است و با استفاده از آن باکتری‌ها قابلیت تکثیر خود را از دست می‌دهند و در نتیجه با ثبات بالای مواد آنتی‌باکتریال بر روی این فرش مانع از رشد باکتری‌ها و بو‌گرفتگی فرش می‌شود.

در واقع فرش ها به دلیل پرز دار بودن محل مناسبی برای رشد و نمو قارچ ها، انگل ها، باکتری ها، کپک ها و میکرو ارگانیسم های مضر هستند. به همین دلیل فرش هایی با خاصیت ضد میکروب به بازار عرضه شده است که می تواند از رشد و نمو اینگونه موجودات که عامل اصلی ابتلا به آسم و آلرژی هستند جلوگیری کند. تولید این محصول از حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برخوردار است.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز