برنا بررسی کرد

گردش مالی ۳۵۰ هزار میلیاردی ۸۰۶۰ شرکت دانش بنیان با اشتغالزایی ۳۵۰ هزار نفر/ خانه‌های نوآوری گره‌های پیشرفت ایران را باز می‌کند

۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۰۶:۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۳۳۳۴۹۳
رییس مرکز و دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری گفت: 6560 شرکت دانش بنیان و 1500 شرکت خلاق در کشور داریم که این میزان برای 350 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است و گردش مالی آن 350 هزار میلیارد تومان است.

پرویز کرمی رییس مرکز و دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره میزان صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: وظیفه معاونت علمی این است که به شرکت های دانش بنیان کمک کند تا در توسعه محصول و بازار رشد کنند همچنین  باید فرمان مقام معظم رهبری و شعار سال را درخصوص دوبرابرشدن شرکت های دانش بنیان و دوبرابر شدن میزان اشتغال در این حوزه جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکار های تحقق شعار سال یافتن بازار های جدید است خاطرنشان کرد: باید برای شرکت های دانش بنیان بازار های جدید و در سطح بین المللی ایجاد کنیم. در این زمینه یکی از اقدامات معاونت علمی ایجاد پاویون های صادراتی بوده است.

کرمی ادامه داد: این اقدام تحت عنوان خانه های نوآوری و صادرات ایران ساخت در نظر گرفته شده است. در کشورهای چین، روسیه، ترکیه، سوریه، کنیا، ارمنستان وعراق پاویون صادراتی داریم و آنان حدود 50درصد حضور، ارسال و مشاوره به شرکت های خلاق و دانش بنیان برای حضور در خارج از کشور را ارائه می دهند.

 دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق با اشاره به صادرات محصولات با وجود تحریم های ظالمانه عنوان کرد:  با وجود تحریم ها حدود یک میلیارد و 200میلیون تومان در سال 1400 صادرات صورت گرفته است اما این رقم در سال جاری رشد خواهد داشت.

وی درباره میزان اشتغالزایی شرکت های دانش بنیان گفت: 6560  شرکت دانش بنیان و 1500 شرکت خلاق در کشور داریم که این میزان برای 350 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است و گردش مالی آن 350 هزار میلیارد تومان است.

کرمی با تاکید براینکه ما باید مشوق های خود را در دولت به سمت رشد این شرکت ها ببریم تا بتوانند در اشتغالزایی به ما کمک کنند بیان کرد: متاسفانه به دلیل اقتصاد نفتی در کشور ما عمدتا در حوزه واردات، قوانین و ضوابط شکل گرفته اما ما باید آن را به سمت اقتصاد دانش بنیان برگردانیم تا بتوانیم ضمن اشتغالزایی برای نیروی انسانی متخصص زیست بوم فناوری و نوآوری را مستحکم تر کنیم.

پرویز کرمی

دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق در پاسخ به سوالی مبنی بر شناسایی بازار های خارجی گفت: کشور های همسایه به علت تشابه فرهنگی در اولویت اول ما هستند. صادرات ما اغلب در حوزه تجهیزات پزشکی، دارو، صنایع خلاق و نوشت افزار صورت می گیرد. معاونت علمی ورودی در این زمینه ندارد و تنها از شرکت های دانش بنیان حمایت های لازم را به عمل می آورد.

وی در پایان با اشاره به اینکه خانه های خلاق و نوآوری مرکز ایجاد و تولید شرکت های دانش بنیان در حوزه صنایع خلاق اند تصریح کرد: 70خانه خلاق و نوآوری در کشور شکل گرفته و در حوزه های متعددی از جمله ادبیات و هنر فعالیت می کنند. ما  درحوزه علوم انسانی کمتر ورود پیدا کردیم اما در این زمینه هم خانه خلاق و نواوری شکل گرفته اقتصاد کشور را باید با همکاری دستگاه های مختلف پیش ببریم. اگر به دنبال پیشرفت در کشور هستیم باید در حوزه دانش بنیان ها و شرکت های خلاق پیگیر آن باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز