آخرین خبرها از حادثه متروپل آبادان تا این لحظه/ آمار جانباختگان به ۲۹ نفر رسید/ ۱۳ نفر بازداشت شدند

۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۰۹:۳۵:۵۷
کد خبر: ۱۳۳۳۶۲۸
آخرین خبرها از حادثه متروپل آبادان تا این لحظه/ آمار جانباختگان به ۲۹ نفر رسید/ ۱۳ نفر بازداشت شدند
در تاریخ 2 خرداد ماه سال جاری ساختمان 10 طبقه متروپل در آبادان فروریخت و خسارات زیادی را بر جای گذاشت. آخرین جزئیات این حادثه به شرح زیر است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ 2 خرداد ماه سال جاری ساختمان 10 طبقه متروپل در آبادان فروریخت و خسارات زیادی را بر جای گذاشت. تا دیروز آمار فوتی‌های ناشی از این حادثه24 نفر بود اما متاسفانه امروز این آمار افزایش پیدا کرده است.

آمار جانباختگان متروپل به ۲۸ نفر رسید

وحیدی وزیر کشور درباره تعداد فوتی های این حادثه اظهار کرد: پیکر دو نفر دیگر از جانباختگان حادثه متروپل از زیر آوار خارج شدند که برای تشخیص هویت به دانشگاه علوم پزشکی آبادان انتقال یافتند.

وی افزود: براین‌اساس تعداد جانباختگان حادثه متروپل به ۲۸ نفر افزایش یافت. تقریباً تمام تجهیزات لازم شامل انواع جرثقیل‌ها، بیل مکانیکی، برش پلاسمایی، کاتر و... به‌منظور آواربرداری به محل اعزام شده است و بیش از این تعداد، مکان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان گنجایش حضور ماشین‌آلات را ندارد.

بازداشت ۱۳ نفر در حادثه ساختمان متروپل آبادان

علی دهقانی، رئیس کل دادگستری خوزستان گفت:  تاکنون ۱۳ نفر در ارتباط با تخلفات صورت گرفته در ساختمان متروپل آبادان بازداشت شده‌اند.

وی افزود: دستگاه قضائی از لحظات اولیه حادثه متروپل به صورت میدانی در محل حضور پیدا کرد و دستورات لازم در خصوص بازداشت همه مسببان حادثه صادر شد. 

‌عملیات انفجار ساختمان متروپل آبادان منتفی شد

عباس معظمی معاون ایمنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: جلسات متعدد کارشناسی با حضور مهندسین و متخصصین حوزه انفجارات برگزار شد و آنها پس از بررسی شرایط این سازه و موقعیت حساس منطقه، انفجار درجا را منتفی دانستند.

اگر همکاری مردم آبادان نبود،  عملیات آواربرداری پیشرفت نمی کرد

 جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران بیان کرد: اگر همراهی و همکاری مردم خونگرم آبادان به ویژه جوانان این شهر با نیروهای امدادی نبود، کار جستجو و آوار برداری پیشرفت نمی کرد و به اینجا نمی رسید. از همه مردم آبادان ممنونم و قدردان کمک هایشان هستیم.

جست‌وجوی زیر آوارماندگان ادامه دارد

 وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان اظهار کرد: اکنون گروه‌های امدادی هلال احمر، آتش‌نشانی و دستگاه های خدمات رسان در حال جست‌وجو و شناسایی جانباختگان در محل حادثه هستند.

کشف اجساد متروپل تا سه روز آینده به پایان می‌رسد 

 فرمانده میدان حادثه متروپل آبادان گفت: پایدارسازی بخشی از سازه‌های باقی مانده انجام شده و فاز جدید آوار برداری با وسایل و ماشین‌های مکانیزه آغاز شده است.

پیش‌بینی می‌شود فاز اول عملیات آواربرداری و کشف اجساد در سه روز آینده به پایان برسد و در فاز بعدی جمع‌آوری باقی‌مانده سازه شروع می‌شود.

 

شمار جانباختگان متروپل به ۲۹ نفر رسید

وزیر کشور گفت: تا این لحظه نزدیک به ۲۹ پیکر پیدا شده و به عددهای قبلی اضافه شده است.

وی افزود: همچنان تعدادی دیگر از اجساد عزیزان‌مان در این منطقه مشاهده شده که آنها هم بیرون آورده خواهند شد. با توجه به حجم آمارها ممکن است مقداری تاخیر زمانی داشته باشیم اما این کار به سرعت در حال انجام است.

در حال تکمیل...

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز