لزوم بکارگیری توان نخبگانی برای بهبود خدمت‌رسانی به حجاج

۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۲:۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۳۳۳۷۴۸
لزوم بکارگیری توان نخبگانی برای بهبود خدمت‌رسانی به حجاج
ابراهیمی با اشاره به ضرورت بکارگیری فناوری‌­های نوین در تسهیل خدمت‌رسانی به حجاج، گفت: می‌توان از ظرفیت نخبگان در راستای اصلاح فرآیندهای خدمت‌رسانی به زائران استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نشست نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدعبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اهمیت بازبینی فرآیندها، اصلاح و به‌روزرسانی آنها در این سازمان، گفت: با توجه به لزوم این موضوع، اقدام‌های مقتضی در حال انجام است.

وی با اشاره به شعار سال، نخبگان را پیشگامان دانش‌بنیان در کشور دانست و افزود: امکان بهره­ مندی از تجربیات نخبگان در اصلاح فرآیندهای خدمت ­رسانی به زائران باید فراهم شود.

عباس ابراهیمی معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان نیز با اشاره به اینکه شعار سال حول موضوع نخبگان و بکارگیری آن­ها در حل مسائل مهم کشور است، اظهار داشت: تصور عمومی بر این است که نخبگان فقط در حوزه­ های فنی- مهندسی، پزشکی و علوم پایه حضور دارند اما بانک اطلاعاتی موجود نشان می‌‎دهد که در دو حوزه نخبگان حوزوی و علوم انسانی نیز کشور پتانسیل بالایی دارد و می‌توان از این ظرفیت در راستای اصلاح فرآیندهای خدمت‌رسانی به زائران استفاده کرد. بکارگیری فناوری ­های نوین یکی از این حوزه‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات مسئله‌محور در بنیاد ملی نخبگان، تصریح کرد: می‌توان چالش‌ها و مشکلات موجود در مسیر خدمت‌رسانی به زائران حج را در قالب رویدادهای مسئله‌محور و فرایندهای رقابتی، تعریف و به جامعه نخبگانی ارائه کرد. علاوه بر آن می‌توان برای شناسایی، احصاء و رفع چالش‌های موجود نیز اتاق‌فکر نخبگانی در ذیل سازمان حج و زیارت ایجاد کرد.

در این نشست، مهدی ضرغامی مدیرکل دفتر توسعه اثربخشی و اثرگذاری بنیاد ملی نخبگان نیز با اشاره به وظایف خطیر سازمان حج و زیارت، تصریح کرد: امکان بهره‌مندی از فرصت‌های مطالعاتی نخبگان در این سازمان وجود دارد که این مهم با عقد تفاهم‌­نامه مشترک قابل رهگیری و انجام است.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز