گزارش رئیس سازمان امداد و نجات از ششمین روز حادثه

افزایش سرعت آواربرداری سنگین در متروپل

۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۸:۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۳۳۹۱۸
افزایش سرعت آواربرداری سنگین در متروپل
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به این که آواربرداری سنگین در متروپل آغاز شده، تاکید کرد: با افزوده شدن دو جبهه کاری در بحث آوار برداری و اضافه شدن قرارگاه خاتم به مجموعه دستگاه‌ها خدمات رسان سرعت آواربرداری بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی ولی‌پور در خصوص عملیات امدادرسانی به ریزش ساختمان در شهرستان آبادان گفت: بالغ بر 50 تیم عملیاتی هلال‌احمر در محل سانحه متروپل حضور دارند که با دسته‌بندی جدیدتری که صورت گرفته سرعت کار بالا رفته است.

وی افزود: تیم‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف در محل حاضر هستند و امدادرسانی به صورت شبانه روزی ادامه دارد و حتی یک دقیقه نیز عملیات جست و جو متوقف نشده و با تمام توان نیروهای هلال احمر در محل سانحه حضور دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد: جست و جو در طبقات زیرین ساختمان متروپل ادامه دارد و از شب گذشته تاکنون نیز پیکر 4 نفر از جان باختگان از زیر آوار رهاسازی شده و همچنان نیز تا پایان عملیات با جدیت امر امدادرسانی تداوم خواهد داشت.

ولی‌پور با اشاره به این که ضرورت دارد شهروندان از محل حادثه فاصله داشته باشند، گفت: خوشبختانه به دنبال ایمن‌سازی محل، در شبانه روز گذشته هیچ امدادگری آسیب ندیده اما این عزیزان با تمام توان و در سخت ترین شرایط در حال خدمت‌رسانی به متاثرین از حادثه ریزش ساختمان هستند.

وی افزود: 40 تیم امدادی از خوزستان و یک تیم امدادی از لرستان، 8 تیم آنست از استان‌های ایلام، فارس، اصفهان و کرمانشاه و 3 تیم تخصصی آواربرداری از کرمان که مجموعا شامل 221 نیروی عملیاتی می‌شود در محل سانحه حضور و در قالب تیم‌های واکنش سریع، ارتباطات، آواربرداری، امدادی هوایی و آنست در حال خدمت رسانی هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: 46 دستگاه خودرو عملیاتی و تجهیزات بتن بری و آواربرداری تخصصی در محل حادثه حاضر شده اند و هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد. علاوه بر این 16 نفر از اعضای تیم حمایت های روانی جمعیت هلال احمر نیز در منطقه حضور دارند تا به خانواده های متاثرین خدمت رسانی کنند و پوشش های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به این که امروز عملیات وارد فاز جدیدی شده است، گفت: آواربرداری سنگین توسط ادوات و تجهیزات پیشرفته آغاز شده و آوار از محل سانحه خارج می شود. قطعات بزرگ ساختمان لایه به لایه در حال برداشت است و پس از برداشت هر لایه، محل مورد بررسی و جست و جو قرار می گیرد تا پیکری از جان باختگان در محل باقی نماند. آواربرداری سنگین سرعت جست و جو را افزایش داده و بزودی عملیات جست و جو و آواربرداری نیز به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز