صادرات پنل های نمای ساختمان از جنس نانو به کانادا/ استفاده از نانو در بخش ساختمانی چه مزیت هایی دارد؟

۱۴۰۱/۰۳/۱۶ - ۰۷:۳۱:۰۷
کد خبر: ۱۳۳۶۲۴۰
صادرات پنل های نمای ساختمان از جنس نانو به کانادا/ استفاده از نانو در بخش ساختمانی چه مزیت هایی دارد؟
فناوری نانو در بخش های ساختمانی از جمله اسکلت ، نما ، طراحی داخلی و سیستم های ساختمانی کاربرد دارد این فناوری فرصت‌های فراوانی را جهت رقابت در صنعت ساختمان سازی نظیر ساخت و ساز سریعتر، امن تر، پایدار‌تر، مطلوب‌تر و مقرون به صرفه تر فراهم نموده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛  تا به امروز اختراعات بسیاری در زمینه فناوری نانو تکنولوژی انجام شده است اگرچه کاربرد و اثربخشی فناوری نانو اغلب با پیشرفت های آینده در فناوری پزشکی و شیمی همراه است، اما موارد استفاده از آن بسیار ظریف تر و گسترده تر از تعاریف ذهنی ماست.

در کشورهای در حال توسعه، فناوری های نانو می تواند در چندین زمینه از جمله امنیت غذایی، تولید نهاده‌های دام، طیور و آبزیان، سیستم های تولید برنج، زیست‌فناوری کشاورزی، مراقبت های بهداشتی حیوانات، کشاورزی دقیق و هوشمند، صنایع غذایی، بخش های ساختمانی و استفاده از آب کاربردهای مهمی داشته باشد.

 فناوری نانو در بخش های ساختمانی از جمله اسکلت ، نما ، طراحی داخلی و سیستم های ساختمانی کاربرد دارد این فناوری فرصت‌های فراوانی را جهت رقابت در صنعت ساختمان سازی نظیر ساخت و ساز سریعتر، امن تر، پایدار‌تر، مطلوب‌تر و مقرون به صرفه تر فراهم نموده است.

به دلیل هزینه های زیادی که تولید این محصولات در پی دارد، کاربرد بازار تجاری این محصولات تاکنون تنها در مقیاس کوچک حاصل شده است. این هزینه ها به طور معمول با بازده بالاتر در بخش‌های پزشکی یا دارویی جبران می شود.

مهدی کدخدایی مدیر ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره کاربردهای متعدد نانو اظهار کرد: بسیاری از مردم کاربرد نانو را در محصولاتی چون پوشاک و برخی مواد شوینده خلاصه می کنند این درحالیست که محصولاتی مثل بتن نانویی،یخچال نانویی، سرامیک، کف پوش نانویی و شیشه نانویی تولید و یا در دست ساخت است.

وی با اشاره به اینکه توجه به تولید انواع محصولات نانویی بسیار کم است بیان کرد: بسیاری از این محصولات در محل زندگی افراد استفاده شده است اما آنان از وجود آن مطلع نیستند.

کدخدایی به صادرات محصولات نانویی ناشناخته در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در ایران پنل های نمای ساختمان که جنبه زیبایی دارد را با استفاده از فناوری نانو تولید و به کشور های مختلف از جمله کانادا صادر می شود همچنین این محصول مدرک ثبت اختراع بین المللی را دریافت کرده است.

مدیر ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو درباره ویژگی پنل نمای ساختمان نانویی عنوان کرد: ویژگی منحصر به فرد این محصول مقاومت در برابر اشعه آفتاب است و مردم باید از این مسائل مطلع باشند تا با شنیدن عبارت فناوری نانو در ذهنشان این محصولات نیز مرور شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز