دانشگاه‌های تهران، پرطرفدارترین مقصد دانشجویان متقاضی نقل و انتقال

۱۴۰۱/۰۳/۱۶ - ۱۳:۲۴:۲۵
کد خبر: ۱۳۳۶۵۰۸
دانشگاه‌های تهران، پرطرفدارترین مقصد دانشجویان متقاضی نقل و انتقال
سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: در فرآیند نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، بیشترین درخواست انتقال به دانشگاه‌های تهران است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ابوالفضل دانشور  سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان  درباره نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه های دولتی، اظهار کرد: دانشجویان دوره‌های کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و دکتری حرفه‌ای، مجاز به ثبت‌نام به منظور ارسال درخواست میهمانی و انتقال، مجاز به ثبت نام در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان بودند و بر اساس آخرین آمار، ۱۲ هزار و ۵۷۹ نفر از این مقاطع در سامانه سجاد ثبت‌نام کرده‌اند.

وی درباره آمار تفکیکی این دانشجویان افزود: بر اساس آمار موجود، ۶۴۳ دانشجو از مقطع کاردانی، ۱۱ هزار و ۵۰۱ دانشجو از مقطع کارشناسی پیوسته و ۱۲۵ نفر از مقطع کارشناسی ناپیوسته به منظور درخواست نقل و انتقال در سامانه سجاد ثبت‌نام کردند. امسال از مقطع دکتری حرفه‌ای دانشجویی درخواست میهمانی و انتقال نداده است.

به گفته سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از تعداد ۱۲ هزار و ۵۷۹ نفر دانشجو، ۶ هزار و ۹۹۸ نفر زن و پنج هزار و ۵۸۱ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان مرد بوده که از این تعداد، ۱۰ هزار و ۶۹۴ نفر مجرد و هزار و ۸۸۵ نفر متاهل هستند. بیشترین درخواست دانشجویان برای نقل و انتقال به دانشگاه‌های تهران بوده است.

دانشور ادامه داد: همچنین از تعداد ۱۲ هزار و ۵۷۹ نفر دانشجو، ۱۱ هزار و ۵۹۰ نفر از دانشگاه های دولتی، ۲۰۴ نفر از دانشگاه‌های غیرانتفاعی و ۷۸۵ نفر از آموزشکده‌ فنی درخواست نقل و انتقال داده‌اند.

وی درباره آمار تفکیکی دیگری در خصوص دوره های روزانه و نوبت این دانشجویان، خاطرنشان کرد: از تعداد کل دانشجویان ثبت‌نام کننده در سامانه سجاد، هزار و ۸۴۸ نفر دانشجوی روزانه و هزار ۵۲۲ نفر دانشجوی شبانه هستند. در سال های ۹۸ و ۹۹ با وجود شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن دانشگاه‌ها، همچنان تعداد درخواست‌ها بالا بود به طوری که تعداد این درخواست ها در سال ۹۸، ۱۰ هزار و ۸۱۲ نفر و در سال ۹۹، ۱۱ هزار و ۱۵۰ نفر بود؛ اما در سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۶ هزار نفر کاهش یافت.

این مسوول در سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی تقاضاهای دانشجویان مواجه هستیم، ادامه داد: دانشگاه های مبداء از هفتم خردادماه، ارسال درخواست های دانشجویان را به دانشگاه های مقصد آغاز کردند که تا ۱۵ تیر ماه این مهلت ادامه دارد. پس از اتمام این فرصت، دانشگاه‌های مقصد نیز از  ۱۵ تیر ماه تا پایان مرداد ماه با توجه به موافقت‌هایی که دانشگاه‌های مبدا انجام داده‌اند، فرصت دارند درخواست‌های ارسال شده دانشجویان را بررسی کنند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز