افزایش موکب‌های هلال احمر در اربعین/ تکلیف حاجیانی که واکسن کرونای مورد تایید عربستان را تزریق نکردند چیست؟

۱۴۰۱/۰۳/۱۸ - ۰۵:۴۱:۳۹
کد خبر: ۱۳۳۶۹۶۶
افزایش موکب‌های هلال احمر در اربعین/ تکلیف حاجیانی که واکسن کرونای مورد تایید عربستان را تزریق نکردند چیست؟
رئیس مرکز حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: : پیش بینی ما این است که به علت کاهش شیوع ویروس کرونا تعداد زوار اربعین در سال جاری افزایش چشمگیری یابد. در این راستا جمعیت هلال احمر آمادگی برپایی موکب های بیشتری را نسبت به سال های گذشته دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛  با اعلام رسمی دولت عربستان مبنی بر پذیرش زائر خارجی برای ایام حج تمتع عربستان پس از گذشت 2سال میزبان یک میلیون نفر از زائران خانه خداست که حدود 40 هزار نفر از آنان ایرانی هستند. 

ثبت نام هموطنان دارای شرایط حج تمتع از 18 اردیبهشت ماه آغاز شد. واجدین شرایط شامل ثبت نامی های کاروان های حج سال ۱۳۹۹ که متولد 10 تیر ۱۳۳۶ و بعد از آن هستند و تاریخ اولیه ثبت نامی آنها قبل از ۲۲ خرداد ماه ۸۶ باشد ثبت نام خود را انجام دادند.

شرایط سنی و واکسن مورد تایید عربستان دو شرط مهمی است که در حج سال جاری به آن تاکید شده است.

 لیست واکسن‌های مورد تأیید عربستان که منتشر شده است شامل واکسن‌های فایزر و مدرنا است که در ایران خیلی استفاده نشده است، اما واکسن‌هایی مانند سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک که در ایران هم برای مردم تزریق شده نیز در لیست مورد تأیید عربستان وجود دارد. 

سید علی مرعشی رئیس مرکز حج و زیارت جمعیت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره حمل اقلام ممنوعه توسط حجاج اظهار کرد: درصورتیکه زائران دارو های ممنوعه که شامل قرص های کدئین دار و مخدر می شود را به همراه داشته باشند در فرودگاه و در داخل کشور گرفته می شود و در صورتیکه در کشور عربستان این دارو ها گرفته شود حکم آن اعدام است.

وی  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر زائری واکسن کرونای مورد تایید کشور عربستان سعودی را تزریق نکرده باشد باید چه اقدامی انجام دهد بیان کرد: به فاصله چهار هفته از تزریق واکسن خود باید در دز های بعدی واکسن مورد تایید کشور عربستان که از جمله آن می توان به سینوفارم اشاره کرد را حتی یک دز هم تزریق کنند تایید شده و بارکد آن در سامانه سعودی ثبت می شود.

مرعشی درباره برنامه جمعیت هلال احمر در زمان برگزاری مراسم اربعین حسینی  خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که به علت کاهش شیوع ویروس کرونا تعداد زائران عتبات عالیات و زوار اربعین در سال جاری افزایش چشمگیری یابد و تا حدود 4 الی 5 میلیون نفر راهی این سفر معنوی شوند. در این راستا هلال احمر آمادگی برپایی موکب های بیشتری را نسبت به سال های گذشته دارد.

رئیس مرکز حج و زیارت جمعیت هلال احمر در پایان تصریح کرد: هنوز موضوع واکسیناسیون در زمان اربعین مشخص نیست.

براساس برنامه ریزهای انجام گرفته حدود ۱۵۰۰ نفر در قالب نیروهای کمکی شامل ستادی، اجرایی، پزشک، خدمات و غیره ۳۹ هزار و ۶۳۰ زائر حج تمتع ۱۴۰۱ را همراهی خواهند کرد.

 پروازهای حج ۲۳ خرداد ماه  آغاز و پایان آن  ۷ مردادماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز