آماده باش تیم‌های بحران پزشکی قانونی یزد و خراسان جنوبی

۱۴۰۱/۰۳/۱۸ - ۱۲:۴۱:۰۴
کد خبر: ۱۳۳۷۲۵۸
آماده باش تیم‌های بحران پزشکی قانونی یزد و خراسان جنوبی
جانشین رییس سازمان پزشکی قانونی در مدیریت بحران گفت: در پی حادثه خروج قطار مسافربری از ریل در محور مشهد – یزد، تیم‌های بحران ادارات کل پزشکی قانونی استان یزد و خراسان جنوبی به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رضا حاج منوچهری جانشین رییس سازمان پزشکی قانونی در مدیریت بحران با تسلیت به خانواده های داغدیده این حادثه، افزود: به محض وقوع حادثه و اطلاع به پزشکی قانونی، مدیرکل استان خراسان جنوبی به محل وقوع حادثه (۵۰ کیلومتری طبس)، عزیمت کرد و پزشکی قانونی این استان به حالت آماده باش درآمد.

وی ادامه داد: از آنجا که حادثه در نزدیکی شهرستان طبس اتفاق افتاد، تیم بحران در پزشکی قانونی این شهرستان نیز تشکیل شد و علاوه بر آن تیم بحران بیرجند نیز در حال اعزام به محل وقوع حادثه است.

حاج منوچهری با بیان اینکه مسافران این قطار در حال عزیمت به شهر یزد و احتمالا از هموطنان عزیز یزدی ما بوده اند، تصریح کرد: با توجه به این موضوع به پزشکی قانونی استان یزد نیز آماده باش داده شد و مدیرکل استان در ستاد بحران استانداری مستقر شده است.

جانشین رییس سازمان پزشکی قانونی در مدیریت بحران افزود: علاوه بر استان های خراسان جنوبی و یزد، به دو استان همجوار هم دستورات لازم برای کمک به این دو استان صادر شده است تا در صورت لزوم برای تعیین هویت سریع تر قربانیان وارد عمل شوند.

انتقال پیکرهای قربانیان این حادثه به سالن تشریح پزشکی قانونی یزد

وی گفت: مقرر شده با هماهنگی مرجع قضایی، پیکرهای قربانیان این حادثه به سالن تشریح پزشکی قانونی یزد منتقل شود که به این منظور بخش تشریح و سردخانه یزد آماده سازی شده و پزشکان آن مرکز نیز آماده معاینه و تعیین هویت قربانیان هستند.

حاج منوچهری با تأکید بر اینکه تا این لحظه هنوز هیچ جسدی تحویل پزشکی قانونی نشده است، به خانواده های جانباختگان اطمینان داد که پزشکی قانونی به صورت شبانه روزی و با به کار گیری تمامی امکانات نسبت به تعیین هویت پیکرهای ارجاعی اقدام می کند و تلاش می کند پیکرهای این عزیزان را در کوتاه ترین زمان ممکن به خانواده ها تحویل دهد.

به گفته وی برای تعیین هویت قربانیان در صورت نیاز و چنانچه از روی علائم ظاهری قابل شناسایی نباشند، آزمایش ژنتیک انجام می شود که در این صورت نسبت به فراخوان بستگان نزدیک این عزیزان اقدام خواهد شد.

جانشین رییس سازمان پزشکی قانونی در مدیریت بحران با تسلیت مجدد به خانواده هایی که عزیزی را در این حادثه از دست داده اند، خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی با هماهنگی مرجع قضایی پس از دریافت اجساد این حادثه به سرعت در خصوص تحویل پیکرها اقدام خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما