۶۵ درصد موتورسواران در حوادث رانندگی مقصر هستند

۱۴۰۱/۰۳/۱۹ - ۱۵:۴۷:۵۴
کد خبر: ۱۳۳۷۶۴۲
۶۵ درصد موتورسواران در حوادث رانندگی مقصر هستند
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و تخلفات عدیده موتورسواران در ۶۵% تصادفات رانندگان موتورسیکلت، خودشان به عنوان مقصر حادثه به مراجع قضایی و شرکت های بیمه معرفی شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ علی همه‌خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به آمار تصادفات موتوسواران در شهر تهران اشاره و اظهار کرد: بیشترین زمان وقوع تصادف موتورسیکلت سواران در بازه زمانی ۱۹ الی ۲۳ است؛ دقیقاً در زمان تاریکی هوا که دید راننده کمتر است. 

سرهنگ همه‌خانی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می دهد که حدود ۳۰% تصادفات در این ساعات بوده که راننده دچار خستگی ناشی از فعالیت روزانه است. 

وی ادامه داد: %۳۵ تصادفات موتورسواران در معابر اصلی شهر تهران به ترتیب خیابان ولیعصر(عج)،خیابان شهید رجایی،خیابان فدائیان اسلام بوقوع پیوسته است.

سرهنگ همه خانی خاطرنشان کرد: به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و تخلفات عدیده موتورسواران در ۶۵% تصادفات رانندگان موتورسیکلت، خودشان به عنوان مقصر حادثه به مراجع قضایی و شرکت های بیمه معرفی شده اند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به راکبین موتورسیکلت توصیه کرد: در هنگام رانندگی حتماً از کلاه ایمنی استفاده کرده و علاوه بر روشن کردن چراغ موتور در ساعات شب و تاریکی هوا چراغهای موتورسیکلت خود را به جهت بهتر دیده شدن در ساعات روز نیز روشن نگه دارند و همچنین خود را همانند سایر رانندگان وسایل نقلیه مقید به رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی بدانند.

انتهای پیام/

 

نظر شما