مکاتبه با وزارت حج عربستان برای کاهش هزینه ها/تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی مربوط به کرونا

۱۴۰۱/۰۳/۲۲ - ۱۱:۵۴:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۸۵۶۱
مکاتبه با وزارت حج عربستان برای کاهش هزینه ها/تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی مربوط به کرونا
رئیس سازمان حج وزیارت گفت: بعد از بیانات مقام معظم رهبری دراین خصوص،دوباره با وزارت حج وعمره عربستان رایزنی کرده ایم وتاکید برکاهش هزینه ها نمودیم چراکه در ایام تشریق یک هزینه حدودا یک هزار و 200 دلاری برای هر زائر اضافه کردند که منتظر پاسخ کشور میزبان هستیم و انتظار داریم در این زمینه جواب بدهند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  سید صادق حسینی رئیس سازمان حج وزیارت امروز 22 خرداد ماه در آیین بدرقه نخستین گروه زائران حج تمتع 1401 استان تهران که در فرودگاه حضرت امام (ره) برگزار شد ضمن تبریک ایام ولادت باسعادت هشتمین اخرتابناک امامت و ولایت، برای همه زائران آرزوی سلامت و سفری توام با معنویت کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری دردیدار کارگزاران حج، اظهار کرد: استفاده ازفرصت حج و قدر زمان را دانستن، توصیه در اجتناب از بازارگردی و توجه به صرف وقت برای عبادت، تلاش برای کاهش هزینه ها و موضوع امنیت همه زائران به ویژه زائران ایرانی از جمله مهمترین توصیه ها دربیانات و رهنمودهای ایشان بوده است.

وی افزود: زائران عزیز باید در این فرصت بدست آمده قدر لحظه لحظه ها را بدانند و از آن به بهترین نحو استفاده نمایند. ضمن اینکه اجتناب از بازارگردی و به جای آن وقت گذاشتن در مسجدالحرام یا مسجدالنبی و توجه به اعمال معنوی تاثیرات بسزایی در حاجی می گذارد.

رئیس سازمان حج وزیارت با اشاره به اینکه درموضوع کاهش هزینه ها با کشور میزبان مکاتبه داشته ایم، گفت: بعد از بیانات مقام معظم رهبری دراین خصوص،دوباره با وزارت حج وعمره عربستان رایزنی کرده ایم وتاکید برکاهش هزینه ها نمودیم چراکه در ایام تشریق یک هزینه حدودا یک هزار و 200 دلاری برای هر زائر اضافه کردند که منتظر پاسخ کشور میزبان هستیم و انتظار داریم در این زمینه جواب بدهند.

به گفته وی، کاهش مدت حضور زائران درعربستان هم ازجمله موضوعاتی است که به طورجد دردستور کار قرار دارد و باید با بررسی ها وهمکاری های دستگاههای مرتبط مورد توجه قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب موضوع امنیت برای همه زائران و زائران ایرانی را به عنوان یک مطالبه از دولت میزبان مطرح نمودند، گفت: در این خصوص نیز دقت لازم صورت می گیرد؛ خوشبختانه درسال 98 که حجاج کشورهای اسلامی حضور داشتند، امنیت مناسبی برای حجاج فراهم شده بود.

وی افزود: امسال نیز شرایط کشورعربستان به گونه ای است که نسبت به سنوات قبل حدودا نیمی از حجاج کشورهای اسلامی حضور می یابند و براساس گزارشات رسیده از عوامل و کارگزارانی که طی روزهای گذشته به سرزمین وحی اعزام شده اند، وضعیت آرام و مناسبی به لحاظ جمعیتی وجود دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت با برشمردن برخی توصیه ها به زائران حج تمتع 1401 گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی مربوط به کرونا ضروری است چراکه با توجه به حضور 90کشور که برخی نیز دستورالعمل های مربوط به کرونا را نیز رعایت نکرده اند، توجه به نکات بهداشتی ضروری است.

حسینی افزود: توجه به نکات مطرح شده ازسوی مدیران کاروانها وروحانیون ضروری است؛ ضمن اینکه بانوان محترم سعی کنند همراه با کاروانیان یا همراهان خود به زیارت مراجعه نمایند.

وی با اشاره به گرم بودن هوای عربستان و دقت در جلوگیری از گرمازدگی گفت: با توجه به آب و هوای عربستان می بایست زائران به زمان تردد در ساعات گرم دقت نمایند و ترددهای خود را به ساعات پایانی روز و زمانی که گرما کاهش می یابد، موکول کنند.

رئیس سازمان حج وزیارت در خصوص طول مدت اقامت حجاج نیزگفت: حجاج کشورمان 5 شب و 6 روز را در مدینه و مابقی روزها را در مکه مکرمه سپری می کنند.

وی با بیان اینکه طبق جداول پروازی تا حدود 20 روز دیگر پروازها ادامه می یابد، گفت: امروز 5 پرواز در استانهای تهران، کرمان و تبریز با ظرفیت اعزام یک هزارو 300 نفر انجام می گیرد که نخستین کاروان نیز از فرودگاه حضرت امام (ره)به مقصد فرودگاه مدینه منوره پرواز می کند.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: ما خود راخادم حجاج عزیز می دانیم و در این راستا برای رضایتمندی هرچه بهتر زائران از هیچ تلاشی فروگذارنخواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز