همکاری شهرداری تهران با ستاد مباهله

۱۴۰۱/۰۳/۲۲ - ۱۳:۵۴:۲۴
کد خبر: ۱۳۳۸۶۵۰
همکاری شهرداری تهران با ستاد مباهله
علیرضا زاکانی در دیدار با رییس ستاد مردمی مباهله بر همکاری بخش‌های مختلف شهرداری تهران با ستاد مردمی مباهله تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علیرضا زاکانی در دیدار با رئیس ستاد مردمی مباهله بر همکاری بخش‌های مختلف شهرداری تهران با ستاد مردمی مباهله تاکید کرد.

در این دیدار علی انسانی نقش شهرداری تهران در ترویج فرهنگ و بزرگداشت مباهله را مهم ارزیابی کرد و گفت: این اتفاق خوبی نیست که بلافاصله بعد از عید بزرگ غدیر، روز مباهله که جشن حقانیت شیعه است نادیده گرفته شود.

رئیس ستاد مباهله توضیح داد: از آنجا که عموم مردم با وقایع و رخدادهای تاریخ اسلام به درستی آشنا نیستند، حدود ۱۰ روز مانده به محرم، به استقبال آن می‌روند و حسینیه‌ها و فضای شهری را سیاهپوش می‌کنند امیدواریم با درایت مسؤلین و متولیان فرهنگی و همچنین شهرداری تهران فضای شهر و کشور از عید غدیر تا مباهله از نظر بصری و نشاط اجتماعی در وضعیت نکوداشت این جشن بزرگ شیعی باقی بماند.

این استاد صاحب سبک اشعار آئینی تصریح کرد: ستاد مباهله انتظار دارد بخش‌های مختلف شهرداری تهران در موضوع فضاسازی شهر برای گرامیداشت روز مباهله نقش اساسی ایفا کنند.

علی اهرابی‌نیا دبیر ستاد مردمی مباهله نیز در این۳دیدار گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های گذشته و آتی ستاد مردمی مباهله را به شهردار تهران ارائه کرد که مورد توجه علیرضا زاکانی قرار گرفت.

وی همچنین خواستار ثبت جشن مباهله در تقویم رسمی و کاری سالانه شهرداری تهران با پیگیری شخص شهردار و همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با ستاد مباهله برای بزرگداشت این واقعه بزرگ شد.

بنا بر این گزارش باقول مساعد شهردار تهران قرارداد تولید انیمیشن بلند سینمایی با مشارکت معاونت اجتماعی شهرداری تهران در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در میان حوادث و رخدادهای گوناگون تاریخ اسلام واقعه عظیم و باشکوه «مباهله» دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی است که ستاد مردمی مباهله تلاش می‌کند تا اهمیت و ارزش‌های کمتر بیان شده آن را با تولید محصولات فاخر فرهنگی و هنری از جمله انیمیشن سینمایی بلند، آثار مستند،سرود و تئاتر تبیین کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز