راه اندازی ۹ خانه محیط زیستی در سرای محلات پایتخت

۱۴۰۱/۰۳/۲۲ - ۲۳:۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۳۳۸۷۲۴
راه اندازی ۹ خانه محیط زیستی در سرای محلات پایتخت
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: در هفته محیط زیست سال جاری 9 خانه محیط زیست راه اندازی شده و تعداد کل این خانه ها به 51 عدد رسیده است همچنین بنا داریم این تعداد را افزایش دهیم.

شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره اقدامات شهرداری در هفته محیط زیست اظهار کرد: یکی از اقدامات شهرداری تهران در این هفته رونمایی از پروژه اطلس در منطقه 13 بود. اطلس پایش منابع آلاینده در مناطق 22 گانه در حال به روز رسانی است و مورد بهره برداری قرار می گیرد تا منابع آلاینده مختلف را در سطح مناطق شناسایی کنیم و بعد اقدامات کنترلی و مدیریتی برای کاهش و کنترل این منابع را داشته باشیم.

وی افزود: یکی از مهمترین کارهایی که ما در هفته محیط زیست انجام می دهیم با توجه به اینکه هدف این هفته  این است که توجه به آگاهی های عمومی را افزایش دهد بحث های فرهنگی است. اقدامات ما عمدتا در سطح مناطق  بر کارهای فرهنگی ، آموزشی  و ترویجی متمرکز است. از جمله اقدامات مهمی که انجام شده راه اندازی خانه های محیط زیست بوده است.

افتتاح 9 خانه محیط زیستی در سرای محلات

انصاری با اشاره به اینکه خانه های محیط زیست در سراهای محلات تشکل شده است بیان کرد: قبلا خانه های محیط زیستی در سطح محلات در ذیل خانه های سلامت بودند و تمرکز اقدامات در خانه های سلامت در موضوعات سلامتی و پزشکی بود ولی با توجه به اهمیت موضوع محیط زیست ما خانه های محیط زیست را با هماهنگی ستاد مدیریت محله از سال گذشته راه اندازی کردیم و در هفته محیط زیست سال جاری 9 خانه محیط زیست راه اندازی شده و تعداد کل این خانه ها به 51 عدد رسیده است و بنا داریم این تعداد را افزایش دهیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران درباره هدف تاسیس خانه های محیط زیست عنوان کرد:  هدف ما این است که  فضایی در سراهای محلات برای فعالیت های  محیط زیستی داوطلبانه فراهم آوریم تا بتوان فعالیت های محیط زیستی را از سطح محلات شروع کنیم و اقدامات آموزشی، فرهنگی و ترویجی را در این بستر مهیا کنیم.

توزیع محصولات محیط زیستی در مترو تهران

وی درباره اقدامات دیگر در هفته محیط زیست تشریح کرد: یکی از کارهای نمادین در این هفته و طی توافقی با مترو تهران ایستگاه های منتخب محیط زیستی را در ایستگاه های مختلف راه اندازی کردیم که طی هفته به توزیع محصولات محیط زیستی مثل کیسه های پارچه ای و سایر محصولات سازگار با محیط زیست همچنین آموزش های محیط زیست  پرداخته شد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به فعالیت حدود 13 ایستگاه مترو در هفته محیط زیست خاطر نشان کرد: در این ایستگاه ها، 17 غرفه آموزشی داشتیم که در سطح ایستگاه های مترو فعال بوده اند.

وی در پایان تصریح کرد: هدف هفته محیط زیست این بوده که به عنوان برنامه نمادین آگاهی های عمومی را بیشتر کند و توجه تصمیم گیرها  و آحاد جامعه را به محیط زیست جلب کند همچنین برنامه ما تمرکز  بر برنامه های فرهنگی و آموزشی بوده و  ما برای اینکه بتوانیم حفاظت از محیط زیست را به نحو مطلوبی داشته باشیم باید در تمام ایام سال توجه پررنگی به این امر داشته باشیم تا وضعیت محیط زیست را بهبود ببخشیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز