صدور پروانه ساختمان ساخت یک برج ۱۰ طبقه یعنی بی توجهی به قانون/ تخلف ۲۰ هزار متری در احداث بنای مسکونی

۱۴۰۱/۰۳/۲۵ - ۰۴:۳۱:۳۹
کد خبر: ۱۳۳۹۵۵۵
صدور پروانه ساختمان ساخت یک برج ۱۰ طبقه یعنی بی توجهی به قانون/ تخلف ۲۰ هزار متری در احداث بنای مسکونی
در جریان احداث و صدور پروانه پروژه خیابان طبیعت در نزدیکی دریاچه شهدای خلیج‌فارس منطقه 22 تهران تخلفی عجیب روی داده است به طوری که پس از احداث 10 طبقه صدور پروانه انجام شده که این تخلف در تهران بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ تخلف ساختمانی به معنی نقض قوانین شهرسازی و بی‌توجهی به مقررات الزامی ساخت و ساز و عدم رعایت نکات ایمنی، بهداشتی و فنی مربوط به ساخت ساختمان است.

سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به بروز تخلفی در منطقه ۲۲تهران در جریان احداث و صدور پروانه پروژه خیابان طبیعت در نزدیکی دریاچه شهدای خلیج‌فارس گفت: در این پروژه پس از احداث 10 طبقه صدور پروانه انجام شده که این تخلف در تهران بی سابقه بوده است، همچنین در پروژه دیگری در منطقه ۲۲شاهد تخلف ۲۰ هزار متری در احداث بنای مسکونی بوده‌ایم.

سالاری ادامه داد: همچنین به میزان قابل توجهی تخلف در کاربری تجاری در طبقه همکف روی داده که از ۷۵۰متر مربع پیش‌بینی شده حدود ۱۲۰۰ متر تخلف انجام می‌شود و حدود ۲۰ هزار متر هم تخلف مسکونی در این پروژه انجام می‌شود.

تخلف ۲۰ هزار متری در احداث بنای مسکونی

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تاکید کرد: مالک این پروژه بابت تخلفات انجام شده به شهرداری  مبلغ۳۱ میلیاردتومان بدهی دارد  و در منطقه های۲ و۷ هم به دلیل تخلفات جمعا ۷۰۰میلیارد تومان به شهرداری بدهی دارندو طبق این گزارش به این شکل است:۷۰۰میلیارد تومان تخلفات ساختمانی مورد احصا قرار گرفت.

شهردار منطقه یک هم درهشتمین قرارگاه اقتصادی این شهرداری گفت: انتظارات شهرداری تهران در تامین منابع مالی فراتر از توان و ظرفیت شهرداری منطقه یک نیست وطبق ضوابط و قوانین میتوانیم برای تامین درآمدی شهر تهران اقدامات لازم را انجام دهیم.

مهدی حاجوی تصریح کرد:در این قرارگاه 6 پرونده به مبلغ بیشتر ۴۰۰میلیارد تومان مربوط مربوط به تخلفات ساختمانی در ناحیه دو و سه پرونده به مبلغ بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به تخلفات ساختمانی در ناحیه ۷ مورد بررسی واحصا قرارگرفت و دستورات لازم جهت پیگیری های روزانه تاحصول نتایج به مسئولان اعلام شد.

وی از شهرداران این نواحی خواست پروژه های خاص و موانع موجود درراستای اخذ عوارض را پیگیری کنند تا قرارگاه به نفع شهروندان ومنافع اقتصادی شهر تهران گام بردارد.

شهردار منطقه یک همچنین مصوبه شورای شهر تهران در خصوص مهلت پرداخت عوارض ساختمانی صادره درتاریخ۲۱تا۲۹اسفندماه ۱۴۰۰تا پایان خردادماه رااقدام مثبتی دانست و گفت :با عنایت به موافقت شورای اسلامی شهر تهران شهروندانی که در بازه زمانی فوق عوارض ساختمانی آن هااعلام شده است می توانند تا پایان خرداد ماه آن را پرداخت نمایند که این مصوبه می تواند درراستای احقاق حقوق شهروندی وفرصت مناسب برای پرداخت عوارض به مالکان موثر واقع شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز