۶۶ هزار داوطلب آزمون سراسری در سیستان و بلوچستان

۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ۱۱:۳۷:۳۸
کد خبر: ۱۳۴۰۰۹۷
۶۶ هزار داوطلب آزمون سراسری در سیستان و بلوچستان
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست عوامل اجرایی آزمون‌ها در استان سیستان و بلوچستان از حضور ۶۶ هزار و ۸۴۱ داوطلب در آزمون سراسری ۱۴۰۱ در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عبدالرسول پورعباس معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست با گرامیداشت یاد شهدا به خصوص شهدای استان سیستان و بلوچستان، گفت: آزمون سراسری با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار می‌شود و تلاش شده است با جلسات و هماهنگی‌های برگزار شده آزمون سراسری در بهترین شرایط برگزار شود. 

وی در مورد وضعیت داوطلبان استان سیستان و بلوچستان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰، گفت: نرخ قبولی داوطلبان این استان در بخش با آزمون حدود ۹ درصد است که نشان می‌دهد با تقویت آموزشی این استان، باید تلاش مضاعفی برای کاهش فاصله نرخ قبولی با استان‌های رده بالاتر به عمل آید، زیرا میانگین نرخ کشور در پذیرش با آزمون حدود ۱۳ درصد است و استان سیستان و بلوچستان در رتبه ۲۸ کشوری است. 

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: استان سیستان و بلوچستان در بخش پذیرش با سوابق تحصیلی نیز با نرخ ۲۲ درصد رتبه استان ۳۰ بوده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق رتبه این استان ارتقا پیدا کند. 

پورعباس در مورد وضعیت داوطلبان استان سیستان و بلوچستان در گروه‌های آزمایشی، گفت: سیستان و بلوچستان در پذیرش با آزمون در گروه ریاضی با نرخ حدود ۳۰ درصد رتبه ۱۸ کشوری را دارد که نسبت به بسیاری از استان‌ها مناسب‌تر بوده است و با تقویت هدایت تحصیلی وضعیت بهتری رقم می‌خورد. در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز رتبه ۲۵ را کسب کرده است. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: داوطلبان استان سیستان و بلوچستان در گروه علوم انسانی نیز با نرخ ۱۰ درصد در رتبه ۲۵ کشوری بوده‌اند. 

وی در ادامه وضعیت داوطلبان در همه شهرهای استان را به تفکیک مورد بررسی قرار داد و در مورد دانشگاه‌های استان گفت: باید تلاش شود نرخ قبولی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری افزایش یابد علاوه بر این ظرفیت‌ها در برخی دانشگاه‌ها از جمله در دانشگاه زابل تکمیل نشده است. 

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در استان سیستان و بلوچستان گفت: ۶۶ هزار و ۸۴۱ داوطلب از این استان در آزمون سراسری شرکت کرده‌اند که از این تعداد حدود ۳۰ هزار داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۱۷ هزار نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی و فقط ۲۸۶۰ نفر در گروه آزمایشی ریاضی شرکت کرده‌اند علی‌رغم اینکه وضعیت رتبه این استان در گروه ریاضی بهتر از سایر رشته‌ها بوده است که نشان می‌دهد هدایت تحصیلی در این استان باید ارتقا یابد.

 

انتهای پیام/

نظر شما