آغاز نشست‌های اساسنامه‌ای نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر سال ۲۰۲۲

۱۴۰۱/۰۳/۲۷ - ۱۲:۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۳۴۰۳۴۴
آغاز نشست‌های اساسنامه‌ای نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر سال ۲۰۲۲
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست‌های اساسنامه‌ای نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر سال ۲۰۲۲ در رأس هیأتی به ژنو سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نشست‌های اساسنامه‌ای نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر شامل نشست فوق العاده هیأت حاکمه (۲۸ خرداد)، بیست و سومین نشست مجمع عمومی (۳۱-۲۹ خرداد) و شورای نمایندگان (۱ و ۲ تیر) است که این نشست‌ها با حضور رؤسا و نمایندگان جمعیت‌های ملی، فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برگزار خواهد شد.

با پایان یافتن دوره چهارساله هیأت حاکمه و در بیست و سومین نشست مجمع عمومی، نشست فوق‌العاده این هیأت نیز برگزار خواهد شد. این نشست پیش از برگزاری مجمع عمومی تشکیل و آخرین نشستی است که جمعیت هلال احمر ایران به عنوان عضو هیأت حاکمه در آن شرکت خواهد کرد که در آن عضویت اعضای فعلی و جدید این هیأت قطعی خواهد شد.

در بیست و سومین نشست مجمع عمومی، رئیس، نواب رئیس و جمعیت‌های ملی عضو هیأت حاکمه انتخاب خواهند شد. در این نشست موضوعاتی همچون توسعه جمعیت‌های ملی، تغییرات اقلیمی و محیط زیستی و مهاجرت مورد بحث و تبادل قرار خواهد گرفت. علاوه بر این موضوعات طرح شده در کمیته میانجی‌گری و انطباق، گزارش کمیسیون‌ها و کمیته‌ها شامل کمیسیون جوانان، کمیسیون خطر، حسابرسی و کمیسیون انطباق و میانجی‌گری نیز در اولویت بررسی قرار می‌گیرد.

در حاشیه برگزاری بیست و سومین نشست مجمع عمومی کارگاه‌های مختلفی تشکیل می شود که به موضوعاتی همچون اعتمادسازی و پاسخگویی، راهبرد جهانی بسیج منابع و راهبرد تغییر شکل دیجیتالی در سطح فدراسیون بین‌المللی می پردازد.
پس از اختتامیه هم مجمع عمومی شورای نمایندگان با حضور جمعیت‌های ملی فدراسیون بین‌المللی و کمیته بین المللی تشکیل می‌شود که موضوعات منشور آب و هوا و محیط زیست برای سازمان های بشردوستانه، تدوین راهبرد برای مهاجرت، همکاری برای امحای سلاح‌های هسته ای و تقویت تاب‌آوری جوامع شهری مورد بررسی قرارمی‌گیرد و در کنار آنها توافقنامه جدید سویل نیز به تصویب خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز