دیدار رئیس جمعیت هلال احمر ایران با سفیر کشورمان در سازمان ملل

۱۴۰۱/۰۳/۲۸ - ۰۸:۴۶:۰۵
کد خبر: ۱۳۴۰۴۷۹
دیدار رئیس جمعیت هلال احمر ایران با سفیر کشورمان در سازمان ملل
پیرحسین کولیوند پس از ورود به ژنو با سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در حاشیه برگزاری نشست مجمع عمومی و شورای نمایندگان نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر، رئیس جمعیت هلال‌احمر با بقایی هامانه؛ سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو، دیدار و در خصوص موضوعات و مباحث مشترک بشردوستانه میان جمعیت هلال‌احمر و دولت جمهوری اسلامی ایران در سطح بین الملل، گفت‌وگو کردند.

از مهمترین محورهای مورد بررسی در این دیدار می‌توان به تغییرات اقلیمی به خصوص پدیده ریزگردها و گرد و غبار، مهاجرت و پناهندگان، نشست های زیست محیطی سال 2022، مساله تحریم‌ها، قربانیان بمباران شیمیایی سردشت و همکاری‌های بلند مدت دولت جمهوری اسلامی با کمیته بین المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین المللی اشاره کرد.

همچنین در ادامه این دیدار،  موضوع ترویج و آموزش حقوق بین الملل بشردوستانه در میان نیروهای مسلح در داخل کشور نیز مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت و به نقش مهم و ارزنده کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران در این راستا اشاره شد که این موضوع و دیگر حوزه های مورد اشاره مورد توجه، تحسین و استقبال سفیر کشورمان در ژنو قرار گرفت.

در پایان، رئیس جمعیت هلال‌احمر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد مقر اروپایی سازمان ملل متحد، خواهان ارتباط، همکاری و هماهنگی بیشتر برای انعکاس فعالیت‌ها و برنامه های جمعیت در سطح بین المللی شدند. همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژنو و همکاران ایشان به عضویت افتخاری جمعیت هلال احمر درآمدند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز