خوردن این ماهی سلامت روح و جسم را تضمین می کند!

۱۴۰۱/۰۳/۳۰ - ۱۹:۰۳:۰۳
کد خبر: ۱۳۴۱۳۷۶
خوردن این ماهی سلامت روح و جسم را تضمین می کند!
ساردین ها ماهی های روغنی کوچکی هستند که دارای مقدار زیادی مواد مغذی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ماهی ساردین  شامل داری خواص متعددی است که از جمله آن می توان به حفظ سطح قند خون، حفظ سلامت روانی، بدن با مواد معدنی و ویتامین ها، کاهش التهاب، جلوگیری از بیماری های قلبی و حمایت از کاهش وزن اشاره کرد. سایر مزایای آن عبارتند از: زیبایی پوست، افزایش سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر دژنراسیون ماکولا است.

ساردین ها ماهی های روغنی کوچکی هستند که دارای مقدار زیادی مواد مغذی هستند. آنها به طور معمول در قوطی ها در دسترس هستند و برای بوی بد و طعم و مزه خود به خوبی از آنها یاد نمی شود، اما این غذاهای دریایی به دلیل ارزش تغذیه ای آن ارزشمند است. خبر خوب این است که بوی و طعم قوی می تواند با روش های مختلف پخت و پز کاهش یابد، زیرا این غذاهای دریایی برای رژیم غذایی سالم ضروری است.

1. غنی از مواد مغذی :

انسانها نیاز به سه نوع اصلی مواد مغذی در بدن نیاز دارند، کربوهیدرات (قند)، چربی ها (چربی ها) و پروتئین ها دارند. تقریبا در 4 اونس ساردین، شما می توانید تقریبا 23 گرم پروتئین، 10.5 گرم چربی و 1.4 گرم چربی شده ببینید.

بنابراین، می توانیم بگوییم که آنها مناسب افرادی هستند که قصد دارند وزن بدن خود را کاهش دهند تحقیقات نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا 3 کلسترول را به سطوح سالم کاهش می دهد و باعث می شود که ساردین برای سیستم قلبی عروقی مهم باشد.

2. حفظ سطح قند خون :

چربی ها و پروتئین های سالم در ساردین به تنظیم قند در جریان خون کمک می کنند. مصرف ساردین ها با غذاهای غنی از کربوهیدرات ها، مانند نان، قند خون را در جریان خون ما را کاهش می دهد. غذاهایی که غنی از چربی ها و پروتئین های ضروری هستند برای افرادی که دیابت یا سایر مشکلات مرتبط با انسولین دارند، مهم هستند.

3. حفظ سلامت روانی :

سلامت روان نیز به اندازه سلامت جسمی برای بدن مفید است. همانطور که ساردین ها دارای اسیدهای چرب امگا 3 هستند، از اختلالات خلقی مانند افسردگی، اضطراب و اختلال دوقطبی جلوگیری می کنند. مغز شامل 60٪ چربی است و بنابراین، چربی های امگا 3 می توانند نقش مهمی در حفظ سلامتی آنها ایفا کنند..

بسیاری از مطالعات نتیجه می گیرند که نسبت مناسب این چربی ها می تواند در حفظ سلامت روان ما کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که کاهش اسید های چرب امگا 3 موجب افزایش افسردگی و اضطراب می شود.

4. منبع غنی از مواد مغذی و ویتامین ها :

شما می توانید ویتامین B12، ویتامین D، کلسیم و سلنیوم و همچنین برخی از مواد مغذی ضروری بدن را از ماهی ساردین دریافت کنید. این مواد مغذی در حفظ سلامت کلی شما نقش مهمی دارند.

ویتامین B12 ویتامین محلول در آب است که به مغز و عملکرد سیستم عصبی کمک می کند. این مانع از کم خونی مگالوبلاستیک می شودکه مردم را خسته و ضعیف می کند. سلنیوم، همچنین به عنوان "آنتی اکسیدان اصلی" شناخته می شود، از آسیب های رادیکال جلوگیری می کند. همچنین از انواع مختلف سرطان ها، مانند سرطان روده بزرگ و پروستات جلوگیری می کند.

5. ساردین ها دوستداران استخوان هستند :

در میان سایر مواد معدنی، کلسیم، ویتامین D و فسفر، برای حفظ استخوان های سالم بسیار حیاتی هستند. ساردین ها در این سه مواد معدنی غنی هستند که به جلوگیری از از دست دادن معدنی در استخوان ها و بهبود یافتن آنها پس از جراحت کمک می کنند.

تقریبا 99 درصد از کلسیم ما در استخوان های ما ذخیره می شود که به عنوان یک منطقه ذخیره سازی عمل می کند و در صورت نیاز، کلسیم به جریان خون منتقل می شود. کلسیم برای استخوان ها مهم نیست، اما برای سیستم عصبی ما نیز حیاتی است. کلسیم نقش مهمی در جلوگیری از لخته شدن خون دارد، حفظ تعادل هورمونی، انتقال سیگنال عصبی، تضمین انقباض عضلانی و کمک به بدن برای حفظ سطح PH مناسب است.

6. کاهش التهاب :

التهاب ریشه بسیاری از بیماری ها است، به عنوان مثال، دریافتند که التهاب در مفصل باعث آرتریت می شود.ساردین حاوی اسیدهای چرب، یعنی EPA و DHA است که بدن برای کاهش التهاب نیاز دارد. اینها اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به شدت خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند. طبق مطالعات انجام شده حدود 3 اونس ساردین حاوی حدود 835 میلی گرم چربی امگا 3 است.

7. پیشگیری از بیماری های قلبی :

نگه داشتن ساردین در رژیم غذایی شما می تواند شما را در برابر مشکلات قلبی و عروقی مختلف محافظت کند. ساردین ها به خوبی می توانند سطوح مضر تری گلیسیرید را کاهش دهند، HDL محافظتی را افزایش دهند، التهاب را کاهش دهند و آریتمی های قلبی را که می تواند مرگبار باشد کم کنند.

8. ساردین ها در کاهش وزن موثر هستند :

ساردین ها دارای پروتئین ها بالا هستند؛ حدود 3 اونس ساردین می تواند 23 گرم پروتئین را به بدن ما عرضه کند. این پروتئین کم کالری برای افرادی که نیاز به کاهش وزن دارند مفید است. همانطور که آنها غنی از مواد مغذی هستند و به حفظ سوخت و ساز سالم کمک می کنند.

9. پوست سالم :

از آنجایی که ساردین ها به بدن ما در سطح سلولی کمک می کنند، سلول های پوست ما را بهبود می بخشد و در صورتی که خوب استفاده شوند، جوانه زنی می کنند. آنها فقط التهاب پوست را کاهش نمی دهند بلکه در ظاهر پوست نیز تغییراتی ایجاد می کنند.

10.سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند :

همانطور که قبلا درباره ان بحث شد ساردین ها غنی از سلنیوم هستند و اگر بدن در سلنیوم کمبود داشته باشد می تواند سیستم ایمنی بدن را تخریب کرده و باعث ایجاد، بیماری های قلبی، اختلالات خلقی، مشکلات تیروئید و تولید مثل را ایجاد کند. بنابراین، مصرف ساردین ها می تواند در جلوگیری از بیماری های متعدد کمک کند.

11. خطر ابتلا به ماکولا را کاهش می دهد :

AMD یا دژنراسیون ماکولا مربوط به سن، شرایطی است که پس از سن 50 سالگی اتفاق می افتد. AMD و دژنراسیون شبکیه در طول سال ها منجر به دید بد یا از بین رفتن دید می شوند. مطالعات نشان می دهد که مصرف ساردین ها می تواند خطر را کاهش دهد.

شما می توانید ساردین ها را بخورید یا کباب کنید. اغلب مردم آنها را در مغازه های مواد غذایی کنسرو می کنند، اما می توان آنها را نیز تازه مصرف کرد و البته مصرف تازه همیشه بهتر است.

این ماهی های کوچک مقرون به صرفه و بسیار مغذی هستند، با افزایش اختلالات خلقی و سایر مسائل بهداشتی ناشی از کمبود های تغذیه ای، ساردین بهترین و طبیعی ترین راه برای حفظ بدن و ذهن ما سالم است. آنها در سایت ها و مجلات مختلف به عنوان مولتی ویتامین های طبیعی نامیده می شوند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز