کارگران جانباخته در متروپل بیمه نبودند

۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - ۰۹:۵۸:۰۱
کد خبر: ۱۳۴۱۸۳۹
عضو شورای شهر تهران گفت: تعدادی از کارگران ساختمانی در حادثه متروپل جان خود را از دست دادند و در این موارد به دلیل عدم برخورداری از بیمه اجتماعی، خانواده آنها از مستمری برخوردار نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران در هفتاد و دومین جلسه شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به بیمه کارگران، اظهار کرد: تعدادی از کارگران ساختمانی در حادثه متروپل جان خود را از دست دادند و در این موارد به دلیل عدم برخورداری از بیمه اجتماعی، خانواده آنها از مستمری برخوردار نخواهند شد.

وی افزود: ارکان اصلی کارگر، کارفرما و کارگاه باعث شده بیمه کارگران ساختار مناسبی نداشته باشد.

عباسی ادامه داد: بر اساس آمار سازمان بین المللی کار از هر پنج مرگ در محل کار یک مورد به مرگ در ساختمان بر می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با اعلام اینکه یک میلیون ۷۰۰ و ۵۰ هزار نفر پیمانکاری و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به صورت آزاد مشغول به کار هستند، تصریح کرد: کارگران نیازمند توجه ویژه در حوزه قانون گذاری هستند؛ در سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ نیز اقداماتی شکل گرفته اما هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده ایم.

وی خاطرنشان کرد: از مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که این موضوع را در دستور کار قرار دهند و از شهردار تهران نیز می‌خواهیم که پیگیری کرده و ساز و کار فعالیت کارگران ساختمانی را جهت ارتقاء ساخت و ساز فراهم کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز