خوردن هویج خام خواص بیشتری دارد یا آب هویج؟

۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - ۲۰:۴۸:۴۱
کد خبر: ۱۳۴۱۸۸۰
خوردن هویج خام خواص بیشتری دارد یا آب هویج؟
از آنجایی که بعید است شما بتوانید در یک وعده ۳ عدد هویج بزرگ را بخورید، بنابراین با خوردن ۱ عدد هویج خام بزرگ در یک وعده مواد مغذی کمتری نسبت به نوشیدن ۱ لیوان آب هویج نصیبتان می شود .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هویج جزو سبزیجات مغذی و غنی از فیبر است . یک لیوان آب هویج ۲۳۶ گرم وزن دارد ، یعنی بیش از وزن سه عدد هویج بزرگ. از آنجایی که بعید است شما بتوانید در یک وعده ۳ عدد هویج بزرگ را بخورید، بنابراین با خوردن ۱ عدد هویج خام بزرگ در یک وعده مواد مغذی کمتری نسبت به نوشیدن ۱ لیوان آب هویج نصیبتان می شود .

آب هویج چقدر کالری دارد؟

یک لیوان آب هویج دارای ۹۴ کالری، ۲.۲۴ گرم پروتئین و ۱.۹ گرم فیبر است. در حالیکه یک عدد هویج خام، کالری بسیار کمتری دارد . هر عدد هویج خام بزرگ کمتر از ۳۰ کالری دارد و حاوی ۰.۶۷ گرم پروتئین است. با این حال، حدود ۲ گرم فیبر دارد . همانطور که ملاحظه می کنید فیبر هویج خام بیشتر از فیبر آب هویج است .

همچنین آب هویج حاوی ۹.۲۳ گرم قند طبیعی است ، در حالی که یک عدد هویج  حاوی ۳.۴۱ گرم قند است. بنابراین اگر شما در حال تلاش برای کاهش وزن یا حفظ وزن فعلی خود هستید، مصرف یک عدد هویج خام علاوه بر اینکه می تواند جلوی اشتهایتان را بگیرد ، کالری کمتری نصیبتان می کند .

آنتی اکسیدان ها

هویج یک منبع با ارزش از انواع آنتی اکسیدان ها است ، موادی که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن شما ، از پیری زودرس تان نیز جلوگیری می کنند . با نوشیدن یک لیوان آب هویج بیش از یک چهارم از نیاز روزانه شما به ویتامین C و نصف نیاز روزانه شما به ویتامین E تامین می شود ، در حالی که با خوردن یک عدد هویج خام 5 درصد ویتامین C و 3 درصد از ویتامین E مورد نیاز روزانه شما تامین می شود .

با نوشیدن یک لیوان آب هویج 2256 میکروگرم ویتامین  A به بدنتان می رسد، یعنی بیش از سه برابر مصرف روزانه توصیه شده خود ویتامین A که یک آنتی اکسیدان مهم است را دریافت می کنید. در حالیکه با خوردن یک عدد هویج،  601 میکروگرم ویتامین A وارد بدنتان می شود،یعنی با خوردن 1 عدد هویج خام  86 درصد از نیاز روزانه خود به ویتامین A را فراهم می کنید.

سایر ویتامین های موجود در آب هویج

ویتامین های موجود در آب هویج نیز از یک عدد هویج خام غنی تر است. با خوردن یک لیوان آب هویج 41 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین K، ویتامینی که به لخته شدن خون کمک می کند، تامین می شود در حالی که با خوردن یک هویج  در حدود یک دهم از ویتامین K مورد نیاز خود را تامین می کنید .

همچنین با نوشیدن یک لیوان آب هویج ۳۹ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین ب ۶ ، ۲۰%  نیاز بدنتان به تیامین و ۱۲ درصد ریبوفلاوین مورد نیاز بدنتان فراهم می شود، در حالی که با خوردن یک هویج شما کمتر از یک پنجم نیازتان به انواع ویتامین های گروه B را دریافت می کنید .

مواد معدنی موجود در یک لیوان آب هویج

میزان مواد معدنی موجود در یک لیوان آب هویج بیش از دو برابر مقدار مواد معدنی موجود در یک عدد هویج خام است . هر لیوان آب هویج حاوی حدود یک هفتم از پتاسیم و فسفری است که شما برای سلامت سیستم عصبی و استخوان های خود به صورت روزانه به آنها نیاز دارید .

همچنین با خوردن ۱ لیوان آب هویج یک دهم نیاز روزانه شما به منیزیم ، ماده معدنی که نقش مهمی در انقباض عضلات بازی می کند و ۶ درصد از نیاز روزانه شما به کلسیم برای تقویت استخوان هایتان تامین می شود. در حالیکه شما با مصرف یک عدد هویج خام کمتر از ۵ درصد از نیاز روزانه خود به هر یک از این مواد معدنی را دریافت می کنید .

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز