افزایش میزان جوایز نفرات برتر مسابقات قرآنی

۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - ۱۴:۳۹:۲۲
کد خبر: ۱۳۴۲۰۷۵
افزایش میزان جوایز نفرات برتر مسابقات قرآنی
مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گفت: د: در آستانه برگزاری مسابقه فرهنگیان در رشته‌های قرائت و حفظ ده جز و کل قرآن کریم و روش تدریس احکام و نهج البلاغه در مرحله نهایی و کشوری هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش امروز در نشست خبری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان و دانش آموزان اظهارکرد: در آستانه برگزاری مسابقه فرهنگیان در رشته‌های قرائت و حفظ ده جز و کل  قرآن کریم و روش تدریس احکام و نهج البلاغه در مرحله نهایی و کشوری هستیم.

وی با بیان اینکه مسابقات کشوری در ۲ مرحله  مقدماتی و نهایی برگزار می شود، افزود: مرحله نهایی به صورت حضوری است که حدود  ۳۰ تا ۵۰ درصد افراد پذیرفته شده در مرحله مقدماتی به این  مرحله نهایی راه می‌یابند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با بیان اینکه این مسابقات از ۴ تا ۶ تیرماه برگزار می شود، ادامه داد:  هفتمین دوره مسابقات فرهنگیان در ۵ رشته حفظ ۱۰ جز قرآن کریم،  روش تدریس احکام، حفظ کل قرآن کریم ، قرائت تحقیق و نهج البلاغه است.

وی همچنین درباره برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان توضیح داد: دانش آموزان بخش آوایی این مسابقات به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش تبریز  برگزار می شود،  زمان برگزاری این مسابقات برای پسران ۲ تا ۴ مردادماه است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بخش مقدماتی این مسابقات به صورت غیرحضوری با حضور هزار ۴۵۰ نفر برگزار می شود، ادامه داد:  از این میان پسران ۴۰۰ نفر و دختران ۳۰۰ نفر برگزیده می شوند.

باقری با بیان اینکه مسابقات دختران  از ۶ تا ۸ مرداد ماه برگزار می شود، عنوان کرد: رشته‌های آوایی در دختران شامل قرائت، تحقیق، ترتیل و حفظ عمومی می‌شود که برای پسران رشته‌های مداحی و اذان نیز به آن افزوده می شود.

وی افزود: رشته‌های دانش آموزان در بخش پژوهشی هم شامل تفسیر قرآن کریم،  نهج البلاغه،  احکام و انشای نماز و صحیفه سجادیه است که در مشهد برگزار می شود و زمان برگزاری برای پسران ۲۵ تا ۲۷ مرداد و دختران ۲۹ تا ۳۱ مرداد ماه است.

باقری یادآور شد: مرحله مقدماتی این مسابقات به صورت بر خط بود و با حضور ۹۶۰ دانش آموز دختر و پسر برگزار شد.

وی همچنین درباره ویژگی های ممتاز این دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز گفت: امسال شیوه برگزاری مسابقات کاملا بدیع است و نمونه ای از آن را در سال های گذشته نداشته‌ایم.

مدیر کل مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش افزود: با بهره گیری از تجربیات  اجرای مسابقات در دوران کرونا ضمن حفظ  آن با هدف کیفیت بخشی و ارتقا دادن به سطح کیفی و رسیدگی بهتر به شرکت‌کنندگان و روند برگزاری در دوسطح مقدماتی و نهایی برگزار کردیم که مرحله مقدماتی به صورت غیر حضوری برگزار شد و مرحله نهایی هم به صورت حضوری با حضور برگزیدگان در استان های میزبان برگزار خواهد شد.  

باقری درباره بهره‌مندی از داوران جدید در این مسابقات گفت: امسال سعی شد ترکیبی از داوران جدید و قدیم را در مسابقات داشته باشیم که با توجه به آزمونی که سازمان اوقاف و امور خیریه برای داوران برگزار کرده است، از تیم داوران جدید بهره مند شویم و افراد جدیدی را وارد گردونه داوران کنیم.

وی افزود: البته داورانی که در درجه بندی، درجه  یک و ۲ را داشتند در این مسابقات انتخاب شدند و فرهنگیانی که چنین شرایطی را دارا بودند، در اولویت انتخاب قرار گرفتند. 

 تقویت بعد فرهنگی و فوق برنامه مسابقات امسال نسبت به گذشته  

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش اظهارکرد: سعی کردیم محل برگزاری مسابقات را از گوشه کلاس های محصور به مکان های عمومی انتقال دهیم، به همین منظور مسابقات فرهنگیان در رشته حفظ و قرائت در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی (علیه السلام) برگزار می شود.

باقری همچنین درباره مهم‌ترین موضوعات در حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش توضیح داد: بررسی و تدوین شیوه‌نامه اجرایی مسابقات دانش آموزی به صورت گروهی در مراحل مختلف، برگزاری مسابقات حفظ توسط دارالقرآن‌ها، استفاده از ظرفیت معلمان و محتوای کتاب درسی برای مسابقات و افزوده شدن رشته‌های جدید به مسابقات مانند مداحی تقلیدی برای دانش آموزان ابتدایی برای سال آینده در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز