جزئیات تشکیل قرارگاه اجتماعی با دستور کار جمع آوری ۳ ساله معتادان متجاهر تهرانی

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۲۳:۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۳۴۲۳۳۸
جزئیات تشکیل قرارگاه اجتماعی با دستور کار جمع آوری ۳ ساله معتادان متجاهر تهرانی
آسیب های اجتماعی در جامعه وجود دارد و نمی توان وجود آن را انکارکرد؛ اهمیت مقابله با آن هم بر کسی پوشیده نیست باید بدانیم آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، بیکاری، خودکشی، فرار از منزل و اعتیاد هر کدام می‌تواند خود علتی برای به وجود آمدن آسیبی دیگرشود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ تشکیل قرارگاه اجتماعی جزو برنامه‌های علیرضا زاکانی شهردار جدید تهران بوده و حتی نخستین قرارگاه از قرارگاه‌های پنجگانه‌ای که علیرضا زاکانی شهردار تهران ایجاد کرد، قرارگاه اجتماعی بود. 

قرارگاه اجتماعی ماهیت سخت افزاری ندارد

مهدی عباسی، عضو شورای شهر تهران می‌گوید: ماهیت ایجاد قرارگاه به معنای جمع شدن برای یک اقدام مشترک است و این اقدام لزوماً سخت افزاری نیست بنابراین می‌توان ایجاد قرارگاه را برای کارهای نرم افزاری تعریف کرد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی یک موضوع محوری و رفع چالش‌های این حوزه از مطالبات مردمی و دغدغه حاکمیتی است گفت: آسیب‌های اجتماعی باید با کمک و مشارکت مردم رفع شود.

معتاد متجاهر

همکاری همه جانبه با شهرداری برای راه اندازی قرارگاه اجتماعی 

امین توکلی زاده معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری با بیان اینکه قرارگاه اجتماعی با ۳ ضلع تشکیل شده است اظهار کرد: در اولین ضلع ستادی برای اولویت بندی آسیب‌های اجتماعی در داخل شهرداری تهران برقرار شد و پس از آن در ضلع دوم از دستگاه‌های دیگر درخواست کردیم تا در قرارگاه حاضر شوند و ضلع سوم قرارگاه مردم هستند و بدون مردم نمی‌توان کاری را پیش برد اما ما از تمامی متخصصان مراکز ماده ۱۶، تجریه‌های شخصی افراد دیگر بهره بردیم در ۲۳جلسه قرارگاه اجتماعی ۲۹۲مصوبه تصویب شده است.

توکلی زاده گفت: همچنین کارگروه‌های تخصصی بعد از تشکیل قرارگاه پدید آمد و مسئولیت هرکدام به یک نهاد سپرده شده است و مسئولیت دبیری این کارگروه با کمیته امداد است ویکی از مجموعه‌ها شهرداری تهران در اختیار نیروی انتظامی بود این مرکز به شهرداری بازگردانده شود تا تبدیل به مرکزی برای معتادان کم سن شود وبرای معتادان با سن بالا نیز مرکز خاور شهر ۲ ایجاد شدزیرا مجموع مرکز ماده۱۶تهران ظرفیت ۲۱هزار نفرراندارد وظرفیت مراکز فعلی افزایش یابد که این مرکز متعلق به بهزیستی،سپاه ،استانداری تهران، فرمانداری تهران، قوه قضائیه، پلیس پیشگیری، شورای هماهنگی مبارزه با مداد مخدرهستند، اسکان و همکاری می دهند.

سوده نجفی عضو شورای شهر تهران بیان کرد :بین شورا و شهرداری تقابلی نیست بلکه یکی  بهره‌وری، دیگری بهره‌برداری اجتماعی است و درباره شکاف نسلی موجود در جامعه گفت: در شهر تهران دچار آسیب‌هایی همچون وندالیسم، گمنامی و انزوای اجتماعی، مسائل اجتماعی زیرزمینی، موضوع دختران فراری و خیابانی، حاشیه‌نشینی و کارتن خوابی وتکدی‌گری هستیم: فعالیت های قرارگاهاجتماعی مربوط به آسیب اجتماعی براساس مدل مسئله محور است.

معتاد1

نقشه راه معتادان متجاهر بعد از بازپروری

 پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران به دوره قالیباف اشاره میکنند که کارهایی رابرای مهار آسیب های اجتماعی رااغاز کردند اما چهار سال گذشته متوقف شده است واگراقدامات آقای قالیباف ادامه می یافت شاهد چنین وضعیتی نبودیم.

نرگس معدنی‌پور عضو شورای شهر تهران گفت: هدف اصلی  پیشگیری از وقوع آسیب اجتماعی میباشد و لازم است که شهرداری برش‌های سالانه داشته باشد و آن‌ها را درست اعلام کند.

آقامیری عضو شورای شهر تهران گفت: نقشه راه معتادان متجاهر بعد از بازپروری چیست؟ آیا این افراد بعد از چند ماه دوباره به پاتوق‌ها برمی‌گردند؟ یا اینکه برای آن‌ها برنامه‌ای دارید و اینکه مردم توقع دارند که پارک‌ها نیز پاکسازی شود. 

مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه شهرداری نمی‌تواند به تنهایی مشکلات را حل کند، افزود: تهران ایجاد قرارگاه اقدام خوبی است اما دوای درد نیست و باید به رهاشدگی برخی امکانات مورد توجه قرار گیرد، زیرا وقتی برخی سالن‌های ورزشی در مناطق آسیب‌پذیر تعطیل باشند و وقتی نوجوانان نتوانند از این خدمات استفاده کنند دچار اعتیاد می‌شوند و ما باید کاری کنیم و شهرداری برای حل مشکلات نمی‌تواند جوابگو باشد و شهرداری باید از دستگاه دیگر تقاضای جدی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز