جزئیات پنجمین دوره مسابقه بین المللی دانش آموزی نور اعلام شد

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۱:۲۷:۳۶
کد خبر: ۱۳۴۵۹۴۷
رییس سازمان ملی پروزش استعداد های درخشان گفت: شناسایی استعدادهای برتر، هدایت دانش آموزان ، هویت سازی و ایجاد فضای مناسب برای شبکه سازی از جمله اقدامات پنجمین دوره مسابقه بین المللی دانش آموزی نور است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست خبری پنجمین دوره مسابقه بین المللی دانش آموزی نور امروز ۱۱ تیرماه برگزار شد.

در این نشست الهام یاوری رییس سازمان ملی پروزش استعداد های درخشان اظهار کرد: سمپاد به عنوان نماینده وزارت اموزش و پرورش در این زمینه همکاری می‌کند و ما متولی پرورش استعداد فراگیر دانش آموزان هستیم.

وی با اشاره به انجام ۴ اقدام مهم در این زمینه بیان کرد: شناسایی استعدادهای برتر، هدایت دانش آموزان ، هویت سازی و ایجاد فضای مناسب برای شبکه سازی از جمله اقداماتی است که در حال انجام است و ما کمک می‌ کنیم تا ایده های این دانش آموزان را به مرحله عمل برسانیم. 

در این راستا علی عمرانی مدیر اجرایی بنیاد بین المللی علم و فناوری مصطفی اظهار کرد: اعتباربخشی، اعطای جایزه مصطفی و فعالیت ها باعث میشود تا الگوهای در حوزه علم و فناوری در حوزه جهان اسلام و فراتر از آن باشد.

وی افزود: ما باید از ظرفیت افتخارات استفاده کنیم تا بتوانیم شبکه سازی انجام دهیم و جریان فکری و گفتمانی را ارائه کنیم و رهبران آینده علم و فناوری را آماده ورود به جامعه کنیم.

عمرانی ادامه داد: مسابقه دانش اموزی نور ذیل ظرفیت سازی برگزار شده تا کمک کند بواسطه فعالیت ها مجرایی برای حوزه های تربیتی قرار گیرد.

وی افزود: در دوره اخیر تلاش شده تا روی موضوعات کمیت و کیفیت کار کنیم.  برای اینکه از ظرفیت های ایجاد شده استفاده کنیم همچنین تلاش شده در همکاری متقابل فرصت های مطالعاتی را ترتیب دهیم تا بستری برای انتقال فناوری و آشنایی با ظرفیت کشورهای اسلامی شود علاوه براین در حوزه گفتمان سازی کافه های علم درحال فعالیت است و به صورت اعطای نمایندگی مدل هایی را ارائه کردیم. 

حازم فریپور دبیر جشنواره دانش آموزی نور اظهار کرد: بنیاد مصطفی نهاد بین المللی برای توسعه علم و فناوری است که زیرمجموعه های و فعالیت های گوناگونی دارد. مسابقه نور یکی از رویداد های دانش آموزی زیرمجموعه آن است. 

وی درباره مسابقه دانش آموزی نور تشریح کرد: ساخت فیلم های علمی یک دقیقه ای توسط دانش آموزان شامل این مسابقه می‌شود. ۵۷۰۰ فیلم توسط حدود ۱۷ هزار دانش اموز در ۴ دوره ساخته شده است. هزارمین سال تالیف کتاب ابن حیثم در سال ۲۰۱۵ آغاز این مسابقات بوده است.

وی با اشاره به موضاعات این مسابقه در دوره های مختلف خاطرتشان کرد: دوره اول با موضوع نور، دوره دوم آزمایش های متنوع در حوزه شیمی، دوره سوم مکانیک، دوره چهارم ماده و انرژی دوره پنجم خطای بینایی برگزار شده است. 

حازم با اشاره به اینکه این مسابقه در سال جاری در دولایه عمومی و ویژه برگزار خواهد شد تشریح کرد: این مسابقه برای تمامی مقاطع سنی خواهد بود. در لایه عمومی هدف نخبگانی نیست و دنبال این هستیم تا هر دانش اموزی در این رویداد شرکت کند و هر سال صد اثر برگزیده داریم و میانگین۲۶۰ دانش اموز برنده داشته ایم.

وی درباره معیار های داوری این مسابقه بیان کرد:  شرایط ضروری و تکمیلی در این بخش وجود دارد. رعایت ایمنی، رعایت دقت علمی، جذابیت ارائه و ارائه مستندات از جمله شرایط ضروری است. 

حازم با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا ۳۱ تیر بود اما به دلیل استقبال دانش آموزان تا ۲۵ مرداد تمدید شده است تصریح کرد: هدایا علمی و اموزشی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان در بخش عمومی است و ۲۰ میلیون تومان به ۳ گروه برتر در بخش ویژه ارائه داده خواهد شد. شهریورماه زمان اعلام نتایج خواهد بود. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز