شهرداری نسبت به حفظ و نگهداری آثار فاخر هنری حساسیت داشته باشد

۱۴۰۱/۰۴/۱۲ - ۰۹:۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۳۴۶۳۴۹
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شستشوی غیر کارشناسی مجسمه فردوسی طی روزهای گذشته، خواستار افزایش حساسیت شهرداری در حفظ و نگهداری آثار فاخر هنری در شهر شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نرگس معدنی پور عضو شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود، اظهار کرد: اخیرا شستشوی غیر کارشناسی مجسمه فردوسی باعث دو رنگ شدن آن شده است.

وی ادامه داد: این مجسمه 63 سال پیش توسط مرحوم ابوالحسن صدیقی ساخته و در محل میدان فردوسی نصب شد. در گذشته مرمت و شستشوی این پیکره با استفاده از روش های علمی و زیر نظر کارشناسان مجرب صورت می گرفت. در ادوار قبل هم گاها مشاهده می شد که مداخلات غیر کاشناسی صورت می گرفت اما نهایتا نظر کارشناسان، اجرایی و شستشو به روش صحیح صورت می گرفت. 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در گذشته شورای شهر برای حفظ آثار فاخر هنری مصوبه ای را به تصویب رسانده بود با عنوان «حفظ حریم اثار هنری و نگهداری آثار فاخر». انتظار این است که شهرداری تهران ضمن رفع این اقدام غیر فنی، نسبت به حفظ و نگهداری آثار فاخر هنری حساسیت و دقت لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز