​مشوق های نوسازی چقدر در احیای بافت فرسوده شهر تهران تاثیر دارد؟

۱۴۰۱/۰۴/۱۲ - ۱۳:۳۲:۱۱
کد خبر: ۱۳۴۶۵۷۳
​مشوق های نوسازی چقدر در احیای بافت فرسوده شهر تهران تاثیر دارد؟
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با طرح دو سوال از شهردار پایتخت، گفت: مشوق های نوسازی چقدر توانسته سرعت نوسازی را در تهران افزایش دهد؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ جعفر شربیانی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر بعد از استماع گزارش شهردار تهران در خصوص برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری، اظهار کرد: همانطور که می دانید بخش های عمده ای از تهران به ویژه درجنوب شهر فرسوده و یا در حال فرسودگی است و این سرعت فرسودگی با شتاب بالایی در حال انجام است.

وی افزود:  این استهلاک تنها مربوط به بخش املاک و خانه ها ی شهروندان نیست بلکه شامل زیر ساخت ها و  تاسیسات شهری نیز می شود. 

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در نتیجه به دلایل متعددی که آقای شهردار بهتر از آن در جریان است، یکی از اولویت های جدی شهر تهران نوسازی و بازسازی آن و به طور مشخص بافت فرسوده است، ادامه داد:  ما در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران نسبت به این مساله وقت زیادی را برای مطالعات انجام داده ایم. برای ما مهم است که در این دوره به نتیجه برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه در معادله پیچیده و زمان بر نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار متغیرهای زیادی وجود دارد، بیان کرد:  آقای شهردار به این مساله اشاره کردند که مدیریت شهری یک فرصت تشویقی به بافت فرسوده داده است و بنده نیز در جریان این مساله هستم که به متقاضیان یک طبقه مازاد تعلق می گیرد؛ اما سوال من این است که این مشوق ها چه  میزان تحرک عملی  در نوسازی بافت فرسوده شهر تهران با توجه به مشکلات تامین مالی که در این زمینه وجود دارد، خواهد داشت؟

شربیانی در ادامه با طرح سوال دوم یادآور شد: سوال بعدی من این است که شما در توضیحاتی که ارائه کردید است. شما  به این مساله تاکید داشتید که ۳۰۰۰ میلیارد تومانی را به عنوان پول مازاد در یکی از بانک ها اشتباه حساب شده است آیا این مساله اشتباه مناسباتی بوده یا یک فساد مالی بوده است؟

انتهای پیام/

نظر شما