اولین گروه مستقل بانوان آتش نشان در کرج در خاورمیانه/ انتقال تجربه ۲۰ ساله آتش نشانی زنان به شهرداری تهران

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۱۵:۵۲:۱۰
کد خبر: ۱۳۴۷۵۶۲
اولین گروه مستقل بانوان آتش نشان در کرج در خاورمیانه/ انتقال تجربه ۲۰ ساله آتش نشانی زنان به شهرداری تهران
سپیده حسینی یک آتش نشان درباره سختی‌های شغل خود برای بانوان، توضیحاتی را ارائه داد.

سپیده حسینی آتش نشان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، پس از بازدید از نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی مدیریت شهر تهران، درباره آتش نشانان زن، اظهار کرد: در کرج یک ایستگاه ۱۹ نفر آتش نشانان زن در سه شیفت ۵ نفره مشغول به کار هستند.

وی گفت: خاطرات تلخ و سختی از شغل خود داریم اما ماموریت‌های ما بسیار متنوع است چراکه در حوادث مختلفی حضور داشتیم. نقطه بلد حضور بانوان آتش نشانان در زلزله بم سال ۸۲ بود که بازخورد بسیار گسترده‌ای داشت و بیش از ۱۳ کشور از شبکه‌های خبری مختلف با ما مصاحبه کردند.

این آتش نشان زن درباره سختی شغل آتش نشانی برای بانوان، بیان کرد: هر شغلی سختی‌های خود را دارد اما وقتی علاقه داشته باشیم، به مرور با کار همراه شویم و مهارت لازم‌ را کسب کنیم سختی آن به چشم نمی‌آید.

حسینی ادامه داد: من ۱۸ سالم بود و دیپلم گرفته بودم، در آن زمان بسیار فعال و ورزشکار بودم، خیلی دوست داشتم که پلیس شوم اما در آن زمان هنوز خانم‌ها وارد نیروی انتظامی هم نشده بودند، با آگهی آتش نشانان مواجه شدم و با کار آشنایی نداشتم و فقط می‌دانستم کار عملی است و پشت میزی نیست.

84DED06F-D8D9-4FDB-8547-20F5685A772E

وی درباره فعالیت بانوان آتش نشان در استان‌های دیگر، تصریح کرد: طی این ۲۰ سالی که ما مشغول به فعالیت هستیم بسیاری از استان‌ها و شهرها مانند؛ همدان، سیستان و بلوچستان و شیراز تلاش داشتند که از بانوان در آتش نشانی بهره ببرند اما نتوانستند آنطور که شاید نیروهای خود را ساماندهی کنند.

این آتش نشان زن بیان کرد: اولین گروه آتش نشان به طور مستقل برای اولین بار در خاورمیانه ایستگاه بانوان آتش نشان در کرج است.

حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با سازمان آتش نشانی تهران برنامه‌ای جهت همکاری و انتقال تجربه دارید؟ گفت: در ابتدا نیروهای خود را باید استخدام کنند براساس شنیده‌ها ۱۶ خانم قرار است در آتش نشانی تهران استخدام شوند. ما در انتقال تجربه ۲۰ ساله خودمان به این گروه از خانم‌ها آمادگی لازم را داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز