دهه ۹۰ ضعیف‌ترین دوره سرمایه گذاری در ایران بود/ تلاش دولت برای جلوگیری از سیاست گذاری‌های مخرب در سرمایه‌گذاری

۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۱۰:۵۴:۴۱
کد خبر: ۱۳۴۷۸۷۴
دهه ۹۰ ضعیف‌ترین دوره سرمایه گذاری در ایران بود/ تلاش دولت برای جلوگیری از سیاست گذاری‌های مخرب در سرمایه‌گذاری
وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: دهه ۹۰ یکی از ضعیف‌ترین دوره‌های سرمایه گذاری در اقتصاد ایران بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری شهر تهران در برج میلاد، اظهار کرد: در اقتصاد ایران در نقطه ای هستیم که امید داریم نقطه عطفی باشد. دهه ۹۰ یکی از ضعیف‌ترین دوره‌های سرمایه گذاری در اقتصاد ایران بود.

وی ادامه داد: آسیب شناسی هایی مختلفی درباره این موضوع صورت گرفت، سرمایه گذاری در دهه ۱۳۹۰ اگر نگوییم کمتر از صفر اما در حوالی این عدد بود.

خاندوزی بیان کرد: اگر جذابیت‌های ایجابی که باید به اندازه کافی برای صاحبان سرمایه ایجاد نکنیم، موانع و بازدارنده‌ها را از پیش پای آن‌ها برنداریم امید به اینکه در دوره جدید خروجی عملکردی متفاوتی نداشته باشیم نداریم.

وزیر اقتصاد افزود: در ستاد اقتصادی دولت با قیدهای موجود در شرایط اقتصادی و قید مسائل برون زا کمک کنیم که سال ۱۴۰۱ نقطه عطفی در بازگردان سرمایه گذاران باشد.

وی گفت: برای نقدینگی و سرمایه‌های اقتصاد ایران را در ابتدا باید چاره بیاندیشیم، فعالیت اقتصادی دولتی و سرمایه گذاری در کشور زحمت دارد، باید بتوانیم جذابیت بخش غیر مولد در کشور را بکاهیم. 

خاندوزی تصریح کرد: مجلس اگر کمک کند با تصویب برخی طرح‌ها این اتفاق برای سرمایه گذاران کشور فراهم می‌شود. باید شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایه گذار به صورت عقلایی وارد عمل شود تا برای سرمایه گذار سودآوری از مسیرهای دیگر باشد.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: تلاش می کنیم تا سیاست گذاری های دولت مخرب نباشد و اگر سرمایه گذاری وارد سرمایه گذاری شده با ابلاغیه ها و … آن را از سرمایه گذاری ناامید نکنیم. 

وی افزود: در حوزه سرمایه گذاری های اقتصاد ملی نیز برای کمک به تولید کنندگان، در وزارت اقتصاد دو مسیر، شرکت ها و بانک ها را پیش می‌بریم، به تمام دوستان اعلام کردیم به سمت سرمایه گذاری مجدد پیش بروند. در حوزه بانک‌ها نیز همینطور است و باید مسیر بانکداری کمک به سرمایه گذار باشد.

خاندوزی خاطرنشان کرد: امیدواریم با مجموعه این اقدامات، شاخص های سرمایه گذاری در سال آینده برخلاف دهه ۹۰ در یک نقطه عطف و چرخش قرار گرفته باشیم.

درحال تکمیل…

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز