کارگاه‌های پیش از ازدواج؛ تکمیل‌کننده پیام‌های بیلبوردهای سطح شهر هستند

۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۱۱:۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۳۴۸۳۳۲
کارگاه‌های پیش از ازدواج؛ تکمیل‌کننده پیام‌های بیلبوردهای سطح شهر هستند
سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج به نوعی تکمیل کننده و دنباله‌روی پیام های بیلبوردهای ترویج ازدواج نصب شده در سطح شهر است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام و المسلمین مهدی متقی فر سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌و‌گو با برنامه سعادت آباد رادیو تهران گفت: تعیین مهریه با تعداد نجومی نه تنها موجب خوشبختی نمی‌شود بلکه نگرش داد وستند را القا می‌کند و این ذهنیت در ازدواج به بالا رفتن تعداد مهریه دامن می‌زند. ازدواج و تشکیل خانواده عملا ارتقاء زندگی انسان است ضمن اینکه تاکید می‌کنم هیچ نهادی مهم‌تر از نهاد خانواده نیست.

مهم‌ترین عنصر تشکیل زندگی عقلانیت است

وی افزود: عقلانیت در تشکیل زندگی مهم‌ترین عنصر است و توجه به این عنصر به شدت موجب کاهش حواشی ازدواج می‌شود.

فرهنگ‌سازی صرفا با نصب بیلبورد میسر نمی‌شود

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: رکن اصلی وزارت‌خانه ما توجه به جوانان است. در دوره دولت سیزدهم تلاش می‌کنیم حق و حقوق جوانان در معاونت جوانان ایفا شود. فرهنگ‌سازی صرفا با نصب بیلبورد و اقدامات این چنینی میسر نمی‌شود. به اعتقاد بنده آموزش و آگاهی‌رسانی، اثر هنری عمیق مثل ساخت فیلم و رسانه‌های مکتوب تاثیر به سزایی بر روی جوانان دارد.

آسیب‌های اجتماعی به واسطه شبکه‌های اجتماعی نهادینه شده است

در کشورمان شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها کار فرهنگ‌سازی را انجام می‌دهند؛ بخواهیم یا نخواهیم خیلی از اتفاق‌ها و آسیب‌های اجتماعی که در جامعه وجود دارد به واسطه شبکه‌های اجتماعی و کارهای رسانه‌ای دشمنان در کشورمان نهادینه شده است.

سالانه حدود ۶ هزار کارگاه پیش از ازدواج برگزار می‌شود

وی با تاکید بر اینکه معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های متعددی در دست انجام دارد، گفت: این معاونت متولی برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج است و سالانه حدود ۶ هزار کارگاه در کل کشور برگزار می‌کند. ماموریت این کارگاه‌ها اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی در راستای تشکیل و کسب مهارت‌های زندگی است.

کارگاه‌های پیش از ازدواج تکمیل‌کننده بیلبوردهای سطح شهر است

متقی فر تصریح کرد: برای ترویج ازدواج در سطح شهر بیلبوردهایی نصب شده است که برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج به نوعی تکمیل کننده و دنباله‌روی پیام های این بیلبوردها است.

حدود ۴۵۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج در کشور داریم

این مقام مسئول افزود: حدود ۴۵۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواد در کشور داریم که حدود ۲ هزار مشاور در این مراکز به جوانان خدمت رسانی می‌‎کنند.

دستور رئیس جمهور برای تسهیل ازدواج، به دنبال پیگیری‌های وزارت ورزش بود

متقی فر در پاسخ به این پرسش که رئیس جمهور به چند وزارت خانه از جمله وزارت اقتصاد، وزارت راه و شهرسازی و وزارت ورزش و جوانان دستور مستقیم دادند تا ازدواج آسان را تسهیل کنند؛ وزارت ورزش چه اقداماتی در این راستا خواهد داشت؟ اظهار داشت: دستور رئیس جمهور در تسهیل ازدواج به دنبال پیگیری‌های امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بود. از ابتدای دوره فعالیتمان پیگیر رفع موانع ازدواج به ویژه وام ازدواج بودیم متاسفانه زوجین برای دریافت وام مشکل‌های متعددی داشتند به همین دلیل رئیس جمهور روز جمعه ۱۰ تیرماه در مراسم جشن وصال (آیین گرامیداشت هفته ازدواج) بانک مرکزی را ملزم کرد که ظرف ۱۵ روز آیین‌نامه‌ای را برای تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج تهیه کند که بر اساس آن زوجین بدانند ظرف چه مدتی وام‌شان پرداخت می‌شود.

ستاد ساماندهی امور جوانان در استان‌ها به کارگرد خود نزدیک شده است

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ستادهای ساماندهی امور جوانان در همه استان‌ها تشکیل شده و یکی از وظایف این ستاد پیگیری و رفع موانع ازدواج است گفت: ستاد ساماندهی امور جوانان به کارگرد خود نزدیک شده است زیرا در برخی از استان‌ها شاهد رشد پرداخت وام ازدواج به زوجین هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز