۱۱ هزار و ۹۸۵ دانش‌آموز در ۳۳ مدرسه سمپاد تحصیل می‌کنند

۱۴۰۱/۰۴/۳۱ - ۱۱:۳۰:۰۷
کد خبر: ۱۳۵۳۹۱۰
۱۱ هزار و ۹۸۵ دانش‌آموز در ۳۳ مدرسه سمپاد تحصیل می‌کنند
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ۱۱ هزار و ۹۸۵ دانش‌آموز متوسطه اول و دوم شهر تهران در ۳۳ مدرسه سمپاد تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، اخبار مربوط به درخشش دانش‌آموزان ایرانی در عرصه المپیادهای جهانی و کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز در چند روز گذشته در صدر اخبار آموزشی کشور قرار گرفت.

موفقیت تیم ملی المپیاد زیست شناسی ایران با کسب چهار مدال طلا در سی و سومین المپیاد بین المللی زیست شناسی و کسب رتبه اول جهان، تیم المپیاد ریاضی ایران در شصت و سومین المپیاد جهانی ریاضی در نروژ و کسب مقام هشتم، تیم المپیاد ملی فیزیک دانش‌آموزی ایران هم با کسب ۲ مدال نقره و ۳ برنز و تیم ملی المپیاد شیمی ایران با کسب ۲ مدال طلا و ۲ مدال نقره باعث افتخار ایران در عرصه‌های بین المللی شد.

نوجوانان ایرانی با کسب این افتخارات توانستند جایگاه واقعی ایران را در عرصه علم و آموزش به جهانیان نشان دهند، با غرور و نشاطی بسیار به وطن بازگردند و مردم را دلگرم به آینده درخشان علمی کنند.

در این میان افتخارات جهانی دانش‌آموزان تمرکز عموم را به سمت عملکرد مدارس سمپاد و حضور دانش‌آموزان در این مدارس نیز برده است، بنابراین در این راستا علیرضا کریمیان امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره پرورش استعدادهای درخشان در شهر تهران اظهار کرد: با تاکید بر مطالبه رهبر معظم انقلاب درخصوص تربیت افراد نخبه و دانشمند، هدف اصلی مدارس سمپاد ارتقای سطح علمی دانش آموزان با بهره هوشی بالا است که در مسیر تحقق تولید، دانش بنیان و افتخار آفرین نیز قرار دارد. 

وی افزود: دانش آموزان در دوره اول متوسطه طی فرآیند هدایت تحصیلی و پرورش استعدادها، با موضوعات متناسب با المپیادها آشنا شده و افراد علاقمند، از پایه دهم امکان شرکت در کلاس‌های تخصصی را پیدا می‌کنند تا بتوانند برای شرکت در المپیادها آماده شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بابیان اینکه در مدارس سمپاد از مربیان توانمند، نخبگان و فارغ التحصیلان مدارس استعدادهای درخشان و دانش پژوهان قبلی باشگاه دانش پژوهان جوان استفاده می‌شود، ادامه داد: در چارچوب های آموزش و پرورش مدارس سمپاد رشد دانش آموزان با بهترین کیفیت محقق می‌شود.

کریمیان خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که حائز مدال طلای کشوری می‌شوند در  انتخاب رشته دانشگاه، امکان انتخاب رشته های متناسب با موضوع و رشته المپیاد خود را در هر دانشگاهی دارند. 

وی یادآورشد: همچنین، دانش آموزانی که موفق به کسب مدال  نقره و برنز کشوری می شوند هم، امتیازاتی در کنکور سراسری دارند و تسهیلاتی نیز از طرف بنیاد نخبگان برای دانش آموزان مدال طلا، نقره و برنز  در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز