اجاره دادن کارت بانکی یعنی معاونت در انجام جرم

۱۴۰۱/۰۴/۳۱ - ۱۴:۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۳۵۳۹۵۱
اجاره دادن کارت بانکی یعنی معاونت در انجام جرم
رئیس پلیس فتا استان خوزستان از دستگیری کلاهبرداری که در شبکه‌های اجتماعی با اجاره کارت‌های بانکی شهروندان دست به اقدامات مجرمانه می‌زد خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا، سرهنگ کارآگاه علی حسینی، با بیان اینکه اجاره دادن کارت بانکی یعنی معاونت در انجام جرم است، گفت: با وصول پرونده‌هایی در زمینه کلاهبرداری و سایت‌های شرط‌بندی و قمار با سرنخ‌های یکسان موضوع بطور جد در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی‌های بعمل آمده محرز گردید که افراد مختلفی در قبال دریافت مبالغی اندک کارت بانکی خود را اجاره داده‌اند.
سرهنگ حسینی ادامه داد: افسران سایبری پلیس فتا خوزستان پس از اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، موفق شدند اجاره کننده کارت‌های بانکی را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند.
رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: پس از آغاز تحقیقات، متهم که در ابتدا منکر داشتن ‌هرگونه فعالیت مجرمانه شد، پس از مواجهه با مستندات و ادله‌های دیجیتالی جمع‌آوری شده از وی، راهی جز بیان حقیقت نداشت و سرانجام لب به اعتراف گشود.
متهم در بیان شیوه مجرمانه خود اظهار کرد: در شبکه‌های اجتماعی با ترفند‌های مختلف کارت‌های بانکی افراد ناآگاه و نیازمند را اجاره می‌کردم و با استفاده از همان کارت‌های اجاره‌ای از شهروندان کلاهبرداری می‌کردم.
این مقام مسئول ادامه داد: افراد سودجو و کلاهبردار با سوء‌استفاده از ناآگاهی و ساده‌انگاری برخی از افراد از در دوستی و دلسوزی وارد شده و با به دست آوردن حساب و کارت بانکی، آنان را در جرم ارتکابی خود شریک می‌کنند.
سرهنگ حسینی در این خصوص به هموطنان هشدار داد: مسئولیت تمامی تراکنش‌های حساب‌ها و کارت‌های بانکی شهروندان بر عهده مالکین حساب خواهد بود و اجاره دادن کارت‌های بانکی نیز معاونت در انجام جرم است.
رئیس پلیس فتا استان خوزستان با بیان اینکه سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به عنوان پل ارتباطی با هموطنان است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند از طریق تماس با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی تخصصی کارشناسان این پلیس بهره‌مند گردند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز