راه اندازی مراکز تخصصی برای پذیرش منع پذیرشی‌های آسیب دیده اجتماعی

۱۴۰۱/۰۵/۰۱ - ۱۰:۲۱:۰۵
کد خبر: ۱۳۵۴۱۶۸
راه اندازی مراکز تخصصی برای پذیرش منع پذیرشی‌های آسیب دیده اجتماعی
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: از مشکلات در حوزه آسیب دیدگان اجتماعی بود، منع پذیرشی‌ها بودند و برای این افراد مراکز تخصصی نداشتیم تا آنان پذیرش شود که امروز به لطف خدا این مراکز راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد امین توکلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در مراسم راه اندازی ۶ مرکز گروه خاص و منع پذیرش آسیب دیدگان اجتماعی، که امروز صبح شنبه (اول مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: در روزهای اولی که قرارگاه آسیب های اجتماعی راه اندازی شد، جمله رهبر انقلاب را مرور می‌کردیم که این عزیزانی که درگیر آسیب اجتماعی شدند، عیال الله هستند.

وی گفت: بزرگ‌ترین عاملی که دستگاه‌های مختلف را در کنار هم قرار داد، حرف‌ها و صحبت‌های رهبر انقلاب درباره آسیب دیدگان اجتماعی بود. 

توکلی زاده بیان کرد: در ابتدا حل این معضل بسیار بزرگ بود و حل کردن آن دشوار به نظر می‌رسید، وقتی تجارب عزیزان را در زندان فشافویه و … کسب کردیم، فکر میکردیم کار سختی است اما به لطف خدا وقتی منیت‌ها کنار رفت همگی در کنار هم به نتیجه رسیدیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: رفتار گروهی و فرهنگ کار جمعی به یک روش جدید برای رفع آسیب های اجتماعی تبدیل شده است، این معنی رسیدن به تمام اهداف نیست ما در ابتدای راه هستیم اما مسیر را درست تشخیص دادیم، صیانت از این قرار جمعی، بسیار واجب و فریضه‌ای است که گردن همه ماست.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات در حوزه آسیب دیدگان اجتماعی بود، منع پذیرشی‌ها بودند و برای این افراد مراکز تخصصی نداشتیم تا آنان پذیرش شود که امروز به لطف خدا این مراکز راه اندازی شد. بزرگانی که بالای ۶۵ سال سن داشتند و مرکزی را نداشتیم که از آنان میزبانی کنیم و دچار آسیب اجتماعی شده بودند. امروز یاور شهرها این افراد را پذیرش می کنند.

توکلی زاده افزود: وقتی صحبت از صغر سنی می‌شد، برای این افراد مرکزی نداشتیم، امروز یک مکان تخصصی برای صغر سنی (معتادان متجاهر زیر ۱۸ سال) داریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اضافه کرد: معتادان متجاهر دارای زخم باز را هیچ مرکزی پذیرش نمی‌کرد، که برای این افراد نیز یک‌ مرکز تخصصی راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: کمبود مراکز و مشکلات برای پذیرش بانوان دارای معتاد، یکی از ناراحتی‌های همه ما در این حوزه بود. امروز مرکزی را راه اندازی می‌کنیم که با عزت و کرامت می‌خواهد میزبان بانوان گرفتار آسیب اجتماعی باشد. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز