وضعیت آب و هوا در سطح کشور در روز جاری

۱۴۰۱/۰۵/۰۲ - ۰۸:۵۱:۰۹
کد خبر: ۱۳۵۴۶۴۵
وضعیت آب و هوا در سطح کشور در روز جاری
در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، برخی نقاط هرمزگان و جنوب شرق فارس در برخی ساعات به ویژه در بعد از ظهر رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ طبق اعلام سازمان هواشناسی،  طی دو روز آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، برخی نقاط هرمزگان و جنوب شرق فارس در برخی ساعات به ویژه در بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

سه شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده و در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان هرمزگان، جنوب و شرق فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، جنوب خراسان جنوبی، غرب و جنوب یزد رگبار شدید باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

چهارشنبه در گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، قم، غرب و جنوب اصفهان و جنوب یزد بارش پراکنده و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های کرمان، هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه ضمن تشدید در استان‌های جنوبی کشور به استان‌های بوشهر، چهار محال و بختیاری و کهگیلیویه و بویر احمد نیز کشیده خواهد شد. دریای عمان و تنگه هرمز تا پایان هفته و نواحی مرکزی و شرق خلیج فارس از روز دوشنبه تا جمعه و دریای خزر طی دو روز آینده مواج است.

طی دو روز آینده در برخی نقاط غرب و جنوب غربی، برخی نقاط استان‌های سمنان، تهران، البرز، قم قزوین، مرکزی، شمال اصفهان و شرق یزد وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود که موجب افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا دید افقی در ایمن مناطق خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
0
0
ما این پدیده که درشهرستانهای جنوبی وسواحل استان سیستا وبلوچستان رخ می دهد بهش میگیم. بش. یا مانسون. که در حال حاضر در شهر زیبای چابهار بارش باران باشدت وضعف داریم. ما با این پدیده آشنای بسیار دیرینه ای داریم. و میدونم. مانسون. از چه تاریخی آغاز میشه واز چه تاریخی به پایان میرسه. این رو اجدادمون به ما هم گفته اند. مانسون. فصلی هست که در بعضی از مواقع از سال شدت میگیرد وبعضی از مواقع از سال با تنها رعدوبرق وباد شدید وگردوخاک وبعضی مواقع باعث تشکیل توفان های گرمسیری شدید حاره ای مثله سالهای گذشته میشه. مانسون. از دهه دوم تردیبهشت آغاز و تا پایان شهریور به اتمام میرسه یعنی شدت گیری فصل. مونسون. در ماهای مه. جون. جولای. اگوست. هست که با شروع بادهای فصلی وموسمی از اقیانوس هند آغاز میشه باتشکر.......
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز