برگ این درخت بهشتی درمان سرطان است

۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۲۰:۳۹:۰۳
کد خبر: ۱۳۵۵۹۵۷
برگ این درخت بهشتی درمان سرطان است
مزایای درمانی و خواص بسیار برگ زیتون را بدانید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ زیتون میوه‌ای خوشمزه و مفید است که در سلامت بدن نقش مؤثری دارد، اما کمتر کسی از خواص برگ زیتون مطلع بوده که جهت درمان چه امراضی مؤثر است.

 

همه مواد موجود در طبیعت از فواید و خواص بی نظیری برخوردار هستند که با استفاده از دانش گیاهان دارویی می‌توان به درمان بسیاری از بیماری‌ها با استفاده از آفریده‌های خالق یکتا پرداخت. یکی از این موارد برگ زیتون است. خواص برگ زیتون و طرز تهیه چای از برگ زیتون را بدانید.
 

معرفی خواص برگ زیتون

 
از فواید برگ زیتون جهت بهبود و درمان مشکلات و عارضه‌ها به شرح زیر می‌توان بهره برد:
 
در خواص برگ زیتون آمده است که به خاطر داشتن آنتی اکسیدان و آنتی آنژیوژنیک از تولید و انتقال سلول تومور‌های پیشرفته سرطانی جلوگیری می‌کند. برگ زیتون، رشد سلول‌های سرطانی مرتبط به سرطان سینه، سرطان مغز و سرطان مثانه را کاهش می‌دهد. 
 
به جای استفاده از داروی کاپتوپریل برای درمان فشار خون بالا می‌توان از خواص برگ زیتون بهره‌مند شد. علاوه بر این که برگ زیتون موجب پایین آمدن فشار خون می‌شود، سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد را نیز کاهش می‌دهد و عوارض قرص کاپتوپریل را هم ندارد. ۵۰۰ میلی گرم عصاره برگ زیتون را دو بار در روز و به مدت هشت هفته برای این منظور استفاده کنید.
 
گفته شده است که برگ زیتون سطح قند خون بدن را نیز کاهش می‌دهد و از بالا رفتن قند خون جلوگیری می‌کند. 
 
 Oleuropein یک ترکیب فنولیک و یک گلیکوزید مهم در زیتون و برگ زیتون است که بیماری عروق کرونر قلب و بعضی سرطان‌ها را کاهش می‌دهد و عصاره‌ برگ زیتون، فشار بیماری قلبی ـ عروقی مزمن و بیماری‌های التهابی را نیز کم می‌کند.
 
اولئوروپئین موجود در برگ زیتون سبب پیشگیری و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن، مانند زوال عقل و آلزایمر می‌شود و در بهبود عملکرد مغز بسیار مؤثر است. نوشیدن دمنوش یا چای برگ زیتون، یک درمانگر مفید در پیشگیری از علایم آلزایمر است. 
 
فواید ضد التهابی برگ زیتون در درمان آرتریت بسیار مثمر ثمر است. برگ زیتون، التهاب مفاصل را کاهش می‌دهد و به همین علت در درمان آرتریت تأثیرگذار است. عصاره برگ زیتون، درد ناشی از آرتروز را کم می‌کند.
 
یک فنجان قهوه به همراه عصاره برگ زیتون می‌تواند جهت مقابله با چاقی، مفید واقع شود. خاصیت ضد التهابی برگ زیتون در کاهش وزن، بسیار مؤثر است.
 
برگ زیتون از بروز پوکی استخوان پیشگیری می‌کند و در استخوان‌سازی، نقش مؤثری ایفا می‌کند.
 
برگ زیتون در درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و تبخال که از بیماری‌های ویروسی به حساب می‌آیند، کاربرد دارد.
 
 

طرز تهیه چای برگ زیتون

 
یک قاشق مرباخوری از برگ خشک شده زیتون را در یک فنجان آب داغ به مدت زمان ده تا پانزده دقیقه بخوابانید و اجازه دهید تا دم بکشد و با عسل آن را شیرین کنید و در روز سه فنجان از این چای به همراه غذا بنوشید.
 
 

مضرات برگ زیتون

 
عوارضی برای برگ زیتون ذکر نشده است، اما برگ زیتون با دارو‌های شیمی درمانی تداخل دارد و افرادی که با فشار خون پایین مواجهند، باید در مصرف این برگ گیاهی بسیار دقت کنند.
 
خاصیت‌های بی‌نظیر برگ زیتون 
 
خاصیت‌های برگ زیتون بی‌شمار است. برخی فواید و مزایای دیگر برگ زیتون را بدانید.
 
زیتون برای مبارزه با باکتری و قارچ
 
عصاره زیتون خاصیت ضد باکتریایی دارد و جهت مبارزه با عفونت‌ها و بیماری‌هایی مثل مننژیت، مالاریا، خستگی‌های مزمن، عفونت‌های کاندیدایی، پوشش چوبی، ذات‌الریه و هپاتیت، مؤثر است، ضمن این که می‌تواند در درمان عفونت‌های مجاری ادراری، عفونت‌های گوش و دندان، مؤثر باشد.
 
مصرف زیتون برای درمان ورم مفاصل
 
خاصیت ضد التهابی زیتون موجب شده است که جهت درمان طبیعی بیماری‌های مفاصل مورد استفاده قرار گیرد. ورم مفاصل، بیماری مربوط به مفصل‌ها است که موجب ورم و درد در این نواحی می‌شود.
 
 
زیتون برای تقویت و افزایش انرژی بدن بدون کافئین
 
بیشتر افراد جهت دریافت انرژی و افزایش قدرت بدنی از قهوه استفاده می‌کنند، زیرا مصرف کافئین می‌تواند عملکرد مغز و قلب را همزمان افزایش دهد، اما با این حال مصرف کافئین می‌تواند مضرات زیادی برای سلامتی داشته باشد.
 
از این رو، استفاده از برگ زیتون جهت این منظور، انتخاب مناسب‌تری است و می‌تواند بدون استفاده از کافئین، مواد معدنی با ارزش را در اختیار بدن قرار دهد، در نتیجه خستگی بدن کم می‌شود و قدرت بدنی فرد نیز بهبود پیدا می‌کند.
 
استفاده از برگ زیتون برای بهبود خلق و خو
 
نوشیدن چای برگ زیتون گرم در صبح‌ها تأثیر بسیاری در افزایش روحیه مثبت شخص دارد که این حالت در کل روز وجود خواهد داشت، زیرا برگ‌های زیتون دارای اسید‌های پنتونیک هستند و حال شما را خوب خواهند کرد.
 
بنابر این، مصرف چای زیتون به دلیل فواید زیادی که دارد، بسیار توصیه می‌شود و چون طعم تلخی دارد، می‌توانید از مقداری عسل طبیعی جهت بهتر شدن طعم این نوشیدنی مفید استفاده کنید.
 
به این موضوع توجه داشته باشید که از هیچ ماده غذایی و گیاهی، خودسر استفاده نکنید و این نکته شامل برگ زیتون نیز می‌شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما