هشدار راهور به رانندگان برای جلوگیری از تصادفات در هوای بارانی

۱۴۰۱/۰۵/۰۵ - ۱۱:۲۸:۱۱
کد خبر: ۱۳۵۶۲۸۹
هشدار  راهور به رانندگان برای جلوگیری از تصادفات در هوای بارانی
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور کشور گفت: وزش باد شدید باعث بروز پدیده گرد غبار و کاهش میدان دید رانندگان می گردد و احتمال وقوع تصادفات زنجیره ای را افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور کشور اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار سازمان هواشناسی با سطح نارنجی و قرمز از امروز تا پایان هفته  با  تداوم رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید، بارندگی شدید ، احتمال وقوع سیلاب، خیزش گردوخاک شدید و اختلال در تردد وسایل نقلیه در برخی جاده های استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان،  فارس، هرمزگان،  یزد، اصفهان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، خوزستان وجود دارد.

وی افزود: وزش باد شدید باعث بروز پدیده گرد غبار و کاهش میدان دید رانندگان می گردد و احتمال وقوع تصادفات زنجیره ای را افزایش می دهد.

سرهنگ شیرانی با اشاره به اینکه بارندگی ها باعث افزایش لغزندگی سطح جاده ها می گردد عنوان کرد: رعایت سرعت مطمئنه و افزایش فاصله طولی با خودرو جلویی در این شرایط ضروری است. رانندگی در این شرایط نیازمند رعایت احتیاط بیشتر و آمادگی کامل در مواجه با این شرایط است.

وی در پایان تصریح کرد: به رانندگان عزیز خصوصا در بخش حمل کالا و مسافر توصیه می کنیم در این ایام زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با در نظر گرفتن کامل مقررات راهنمایی رانندگی ،  احتیاط بیشتر و کاهش سرعت رانندگی نسبت به شرایط عادی مسافرت نمایند و از قبل سفر ، شرایط جوی طول مسیر را مطلع گردند.

 

انتهای پیام/

نظر شما