متقی فر خبر داد

کاهش ۸.۵ درصدی اعطای وام ازدواج از سوی بانک‌ها/ پیشنهاد تشکیل هیأت نظارت بر وام‌های ازدواج

۱۴۰۱/۰۵/۰۵ - ۲۳:۳۲:۵۶
کد خبر: ۱۳۵۶۵۰۲
کاهش ۸.۵ درصدی اعطای وام ازدواج از سوی بانک‌ها/ پیشنهاد تشکیل هیأت نظارت بر وام‌های ازدواج
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر تاپایان تیرماه 1401 میزان اعطای وام ازدواج از سوی بانک ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 8.5 درصد کاهش داشته است.

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در گفت وگو با خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، در خصوص وضعیت اعطای وام به زوج های جوان اظهار کرد: بانک ها اعلام می کنند که پول کافی برای پرداخت وام ازدواج ندارند، در حال حاضر تاپایان تیرماه 1401 میزان اعطای وام ازدواج از سوی بانک ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 8.5 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: متأسفانه به دلیل عملکرد سلیقه ای بانک ها ما با ضمانت و تعلل در اجرای قانون به شکلی سرسام آور مواجه هستیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: علی رغم دستور رئیس جمهور و ابلاغیه به رئیس بانک مرکزی مبنی بر اعطای وام طی 10 روز، همچنان با تأخیرهای یک تا دو ماهه در انجام تعهدات مواجه هستیم.

متقی فر با گلایه از اینکه بانک ها به قانون عمل نمی کنند، گفت: خیلی از زوج ها ابتدای فروردین ماه تشکیل پرونده داده اند و مدارک شان کامل شده اما هنوز وام را دریافت نکرده اند.

وی با اشاره به جلساتی که با معاونان اعتباری بانک ها انجام شده، عنوان کرد: الزامی برای پاسخگویی به ما وجود ندارد اما در جلسات می گویند به دلیل نداشتن اعتبار پرداخت وام با تأخیر انجام می شود، در همین راستا ما پیشنهادی را در شورای علی جوانان برای تشکیل هیأت نظارت بر وام های ازدواج مطرح کردیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: هرچند بانک مرکزی با این پیشنهاد مخالف است اما منتظریم تا شورا تشکیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز