خودروها و موتورهای تهران ۸ برابر ظرفیت استاندارد است/ راهور یکی از ۲۰ سازمان متولی ترافیک شهری

۱۴۰۱/۰۵/۱۷ - ۲۳:۰۰:۵۹
کد خبر: ۱۳۶۰۸۰۹
خودروها و موتورهای تهران ۸ برابر ظرفیت استاندارد است/ راهور یکی از ۲۰ سازمان متولی ترافیک شهری
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: 5 میلیون خودرو و 4 میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می کنند که هشت برابر ظرفیت استاندارد خیابان های پایتخت است؛ راهور یکی از 20 سازمان متولی ترافیک شهری است ولی مردم فقط پلیس را می بینند.

سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا درباره وضعیت ترافیکی تهران اظهار داشت: نزدیک 5 میلیون خودرو و نزدیک 4 میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می کند که هشت برابر ظرفیت موجود خیابان های شهر تهران است.

وی افزود: روزی 700 مورد تصادف فوتی و خساراتی در تهران رخ می دهد؛ به طور میانگین روزی 60 مورد تصادف جرحی در پایتخت رخ می دهد و هر دو روز سه تصادف فوتی داریم.

*** پیشنهادات راهور برای ایمن سازی راه ها

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: راهکار اساسی تصادفات، رانندگی ایمن است؛ پلیس راهنمایی و رانندگی در بحث آموزش برخورد با تخلفات و اصلاحات هندسی و ایمن سازی راهها اقدامات را در دستور داشته و حتی پیشنهاداتی را به دستگاه های مختلف داده است.

سرهنگ رازقی گفت: در زمینه روان سازی ترافیک پلیس کار بسیار زیادی انجام داده و حتی ماموران راهنمایی و رانندگی برای خدمت به مردم پیش از ساعت 6 صبح کارشان را آغاز می کنند؛ اوج ترافیک صبحگاهی و حتی ترافیک روز و ترافیک عصر، پلیس راهور کف خیابان ها حضور دارند و از ابزارهایی مانند چراغ راهنمایی رانندگی و مرکز کنترل ترافیک و دوربین های نظارت تصویری به بهترین نحو استفاده می  کنند تا ترافیک به صورت صحیح تر کنترل و مدیریت شود.

*** مردم همه ترافیک را از چشم پلیس راهور می بینند

وی افزود: ترافیکی صبحگاهی تهران به نحوی است که مردم تهران هر روز صبح به یکباره سرکار می آورند و بعدازظهر به یکباره از سرکار برمی گردند؛ در این هنگام است که بعضی خیابانها بسته شده و ترافیک پایتخت سنگین می شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه حدود 20 سازمان در بحث ترافیک مسئولیت دارند البته در بحث تصادفات هم باید مسئولیت داشته باشند اظهار داشت: مردم همه ترافیک را از چشم پلیس راهور می بینند و از آن مطالبه می کنند زیرا پلیس راهور در دید مردم است و صبح که می آیند می بینند و بعدازظهر که می روند هم او را می بینند.

*** قانونا شهرداری تهران موظف به تخصیص تجهیزات ترافیکی است

وی تصریح کرد: در بحث ایمنی و کاهش تصادفات باید هر سازمانی وظیفه خودش را بداند و به بهترین نحو آنرا اجرا کند این در حالی است که در موضوع آموزش و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش و شهرداری و وزارت علوم نقش ویژه ای دارند.

سرهنگ رازقی درباره وظایف مدیریت شهری برای تجهیز امکانات پلیس راهور تهران گفت: طبق قانون شهرداری تهران موظف به در اختیار گذاشتن تجهیزات ترافیکی است و در 4 ماه گذشته کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز