صنعت بیوتکنولوژی ایران در رتبه ۱۲ جهانی قرار دارد

۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۱۰:۳۲:۴۴
کد خبر: ۱۳۶۱۵۴۱
صنعت بیوتکنولوژی ایران در رتبه ۱۲ جهانی قرار دارد
نشست صمیمانه وعلمی مدیران پژوهشگاه ژنتیک با دارندگان مدالهای طلاونقره کشوری وجهانی المپیاد دررشته های سلول های بنیادی،زیست شناسی وشیمی درمحل این پژوهشگاه برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جواد محمدی سرپرست پژوهشگاه ژنتیک ضمن خوش آمدگویی به نخبگان و دانش پژوهان حاضر در جلسه اظهار کرد : بسیار خرسندیم که در خدمت معماران علمی آینده کشور که صاحب عناوین طلا، نقره و برنز کشوری و جهانی اند هستیم.

محمدی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص توانمندی های پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری عنوان کرد: علی رغم تحریم های گسترده تاکنون به ویژه درصنعت بیوتکنولوژی، با اتکا به نخبگان کشور توانسته ایم در سطح آسیا در این صنعت رتبه سوم ودر سطح جهانی رتبه ۱۲ را کسب کنیم تاجاییکه ایران به متنوع ترین تولیدات دارویی در اسیا دست پیداکرده است.

 سرپرست پژوهشگاه ژنتیک ضمن توضیح درباره فناوری ها و نوآوریهای این پژوهشگاه گفت: پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با آغوش باز از نخبگان و استعدادهای درخشان استقبال کرده و جهت همکاری واشتغال آنها که منجر به عدم مهاجرت این نخبگان شود نیز حمایت می کند.

 محمدی درپایان تاکیدکرد: این پژوهشگاه درنظر دارد برای اولین بار مرکز اموزش عالی نسل سه وچهار را در کشور تاسیس کند.

 در ادامه این جلسه دانش آموزان و دانشجویان نخبه و مدال آوران المپیادهای زیست شناسی، شیمی و سلول های بنیادی ضمن معرفی خود، به بحث و تبادل نظر در مورد مسائل و مشکلات نخبگان در خصوص همکاری با مراکز علمی پرداختند.

ضیاء الملکی رییس انجمن دانش اموختگان استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان نیز درمورد فعالیتهای این انجمن توضیحاتی ارائه کرد.

همچنین، باپیشنهاد مدیران پژوهشگاه ژنتیک مقرر شد کارگاههای علمی رایگان برای این نخبگان درمحل پژوهشگاه برگزار شود.

سپس تفاهم نامه همکاری علمی بین پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با انجمن دانش آموختگان استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان منعقد شد.

لازم به توضیح است المپیادی های حاضردراین نشست دارندگان مجموعا ۱۶ مدال طلا دررشته های زیست شناسی،شیمی وسلولهای بنیادی که در زیست شناسی ۴طلاویک برنز جهانی و۵ طلای کشوری، درشیمی یک طلا و یک نقره کشوری ودرسلولهای بنیادی ۶طلای کشوری بوده اند.

بازدیدالمپیادی ها از دستاوردها وبخشهای مختلف پژوهشگاه ژنتیک ،پایان بخش این نشست علمی بود.

 

انتهای پیام/

نظر شما