جزئیات شرکت متروی غرب تهران/ حکم اعضای هیات مدیره و مدیرعامل زیر دست استاندار تهران

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۰۲:۴۶:۵۷
کد خبر: ۱۳۶۱۸۳۱
جزئیات شرکت متروی غرب تهران/ حکم اعضای هیات مدیره و مدیرعامل زیر دست استاندار تهران
نماینده شهریار در مجلس جزئیاتی از تاسیس شرکت مترو غرب تهران به منظور اتصال به خطوط مترو پایتخت ارائه کرد و گفت: حکم اعضای هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت زیر دست استاندار تهران است که بزودی امضا خواهد شد.

حسین حق وردی نماینده مردم ملارد، شهریار و شهر قدس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا درباره آخرین وضعیت متروی غرب استان تهران اظهار داشت: دو طرح در این باره وجود دارد؛ طرح اول مربوط به قطار حومه ای با تولیت شرکت راه آهن است. اساسنامه قطار حومه ای غرب استان تهران در هیئت دولت سابق مصوب شده و حتی مطالعات اولیه و فاز اول آن اجرا شده است ضمن اینکه مشاور هم نظر خودش را در این باره اعلام کرده است.

وی ادامه داد: قرار است بر این اساس قطار حومه ای غرب استان تهران به خط آهن سراسری تهران - تبریز (خط آهن انتهای غرب ایران) متصل شود؛ ضمن اینکه مقرر شده به موازات جاده چیتگر یک خط راه آهن جدا شده و به شهر قدس و سپس شمال شهریار و اندیشه و ملارد و در افق توسعه کامل به صفادشت منتهی می‌شود.

افتتاح  خط ۷ متروی تهران - میدان صنعت

نماینده شهریار در مجلس تصریح کرد: متولی این خط شرکت راه آهن است ولی کار عملیاتی آنرا انجام نمی‌دهد و اعلام کرده که پولی برای این پروژه ندارند در حالی که جمعیت زیادی از این خط استفاده می کنند و خیلی سریع سرمایه گذاری باز می گردد؛ این در حالی است که سرمایه‌گذار هم آمادگی سرمایه گذاری را داشت ولی شرکت راه آهن طرح را رها کرد اما ما بارها با برگزاری جلساتی این موضوع را پیگیری کردیم.

وی تاکید کرد: ما طرح مذکور را کنار نگذاشتیم چرا که بزرگترین مطالبه مردم غرب استان تهران اتصال به مترو پایتخت است و به همین دلیل این کار را دنبال خواهیم کرد؛ مقرر شده با مشارکت شهرداری های مسیر و همراهی شرکت عمران شهر اندیشه جلساتی در این زمینه برگزار و حتی توافقات ابتدایی هم انجام شده است.

حق وردی اظهار داشت: استاندار تهران هم نظرش را درباره اتصال مترو غرب استان تهران به پایتخت بیان کرده است که شهرهای غرب این استان به خطوط مترو شهر تهران متصل شود؛ هم اکنون اساسنامه شرکت مترو غرب استان تهران تهیه شده و قرار است حکم هیئت مدیره و مدیرعامل آن صادر شود؛ پیشرفت‌هایی هم در این زمینه حاصل شده است.

افتتاح  خط ۷ متروی تهران - میدان صنعت

وی گفت: هر کدام از این طرح های قطار حومه ای و یا مترو عملیاتی شود ایرادی ندارد.

نماینده ملارد، شهریار و شهر قدس در مجلس گفت: شرکت مترو غرب تهران در حال انجام فاز مطالعاتی اتصال مترو غرب استان تهران به متروی پایتخت است و قرار است استاندار تهران هم برای اعضای هیئت مدیره این شرکت احکام لازم را صادر کرده و بزودی مدیرعامل انتخاب شود؛ در این زمینه برخی افراد هم برای تصدی مدیرعاملی به استانداری معرفی شده اند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز