حذف فرایند تایید شهرداران بالای یک میلیون نفر از سوی وزیر کشور/ مجلس بدنبال انتخاب مستقیم شهردار و اعضای شورای شهر

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۰۴:۳۵:۵۸
کد خبر: ۱۳۶۱۸۴۵
حذف فرایند تایید شهرداران بالای یک میلیون نفر از سوی وزیر کشور/ مجلس بدنبال انتخاب مستقیم شهردار و اعضای شورای شهر
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس جزئیاتی از نحوه انتخاب مستقیم شهردار هنگام برگزاری انتخابات شورای شهر ارائه کرده و گفت: با این کار تایید حکم شهرداران بالای یک میلیون نفر توسط وزیر کشور حذف می شود.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا درباره روند تعیین مستقیم شهردار توسط مردم اظهار داشت: در کمیسیون شوراها اتفاق بسیار مهمی درباره نحوه انتخاب شهرداران رخ داد به نحوی که افرادی که کاندیدای شهردار شدن هستند باید در زمان انتخابات شوراها ثبت نام کرده و هیات نظارت و اجرایی هم باید صلاحیت آنها را تایید کند.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس ۳ نفر از کاندیداهای تصدی شهرداری در شهرهای بالای یک میلیون نفر و 2 نفر از آنها در شهرهای زیر یک میلیون نفر خود را به کاندیداهای دیگر عرضه می‌کنند و در زمان رای دادن هر کاندیدایی مکلف به ارائه اولویت اول و دوم برنامه های خود است.

وی افزود: مردم در واقع توامان و مستقیما به شهرداران و اعضای شورای شهر رای داده و آنها را انتخاب می‌کنند؛ تاکنون چنین چیزی سابقه نداشته است؛ بر همین اساس در واقع انتخاب مستقیم شهردار به رای مردم گذاشته می شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورای مجلس تصریح کرد: کاندیداها برای آن که بعدها دچار اختلاف نظر با شهردار نشوند در زمان انتخابات اعلام می‌کنند که اولویت های اول و دوم آنها جهت تصدی شهرداری چه کسانی هستند و کاندیدا و ملزم هستند این را به مردم بگویند.

ابوترابی افزود: بر همین اساس باید صلاحیت شهرداران از فیلترهای هیات اجرایی و نظارت تایید شود و بعد از انتخابات هم شهردار بلافاصله مشخص می شود و رئیس شورای شهر هم حکم شهردار را صادر می‌کند و حتی نیازی به معطلی امضای حکم از سوی وزیر کشور ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز