نجات ۱۸ گردشگر از سیلاب تنگه واشی فیروزکوه

۱۴۰۱/۰۵/۲۰ - ۱۱:۳۲:۳۵
کد خبر: ۱۳۶۲۵۰۲
نجات ۱۸ گردشگر از سیلاب تنگه واشی فیروزکوه
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از تخریب مناطق روستایی و آب گرفتگی منازل در فیروزکوه ناشی از سیلاب روز گذشته در روستاهای نام آور، جلیزجند و تنگه واشی خبرداد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛حامد یزدی مهر مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران اظهار کرد : با توجه به نقشه‌های هواشناسی و پیش بینی‌های صورت گرفته و متعاقب آن هشدارهای صادر شده از سوی مدیریت بحران استان تهران مبنی بر احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، دستگاه‌های اجرایی ستاد مدیریت بحران در حال آماده باش بودند.

یزدی مهر با بیان اینکه پس از وقوع سیلاب مجموعه‌های ستاد بحران فعال و در کمترین زمان به محل حادثه اعزام شدند گفت: پس از حضور دستگاه‌های امدادی مشاهده شد حجم عظیمی از سیلاب در تنگه واشی و روستاهای «نام‌آور»، «جلیزجند» و چندین روستای دیگر و نیز شهر فیروزکوه را فراگرفته است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به اینکه قدرت سیلاب چهارشنبه  از سیلاب قبلی کمتر بوده است از تخریب برخی مناطق روستایی و همچنین آب گرفتگی منازل در فیروزکوه خبر داد وگفت: طبق دستورات صادر شده تمامی عوامل ستاد بحران فیروزکوه در حال کمک‌رسانی به مردم هستند و هم اکنون تمام محورهای مواصلاتی منتهی به منطقه فیروزکوه باز است و عوامل ستاد بحران تا زمان عادی شدن شرایط کنار مردم خواهند ماند.

وی افزود: با وجود تمام هشدارهای صادر شده متاسفانه باز هم شاهد حضور گردشگران در منطقه تنگه واشی بودیم که خوشبختانه 18 نفر گردشگر توسط بالگرد هلال احمر و محیط‌ بانان و عوامل دستگاه‌های خدمات‌رسان نجات یافتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران  در خصوص سیلاب روز گذشته چهارشنبه 19 مردادماه گفت : با آغاز بارش باران و وقوع سیلاب در فیروزکوه ، تعدادی از گردشگران در منطقه گردشگری تنگه واشی این شهرستان گرفتار سیل شدند.

فتحی افزود : بعلت صعب العبور بودن منطقه و نبود امکان دسترسی جاده با توجه به جاری شدن سیلاب ، با هماهنگی های انجام شده ، یک فروند بالگرد برای نجات جان این گردشگران به منطقه تنگه واشی اعزام شد.

وی گفت : خوشبختانه با اقدام به موقع خدمات امدادی ، از بروز فاجعه ای جبران ناشدنی جلوگیری شد و 18 گردشگر به منطقه امن انتقال و اسکان داده شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود : 4 نفر هم در ابتدای مسیر روستای جلیزجند گرفتار سیلاب شده بودند که دو نفر از آنها مصدوم شدند.

فتحی گفت : یک نفر از مصدومان بصورت سرپایی در محل توسط امدادگران درمان و مصدوم دیگر به بیمارستان امام خمینی ( ره ) شهرستان منتقل شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز