صمدنیا در گفت و گو با برنا:

گردشگری مذهبی را جهادی پیش بردیم/ وزارت گردشگری پای کار نمی‌آید

۱۴۰۱/۰۵/۲۱ - ۲۳:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۲۸۲۵
مسئول امور مبلغین کمیته گردشگری مذهبی استان یزد با گلایه از عدم همکاری دستگاه های ذی ربط گفت: متأسفانه مسئولان اهتمام لازم را ندارند و اگر به آنها باشد، می گویند به جای مبلغ از اعضای کمیته راهنمایان تور کمک بگیریم، این در حالی است که خود راهنمایان تور می گویند ما تخصصی در فضای دینی نداریم.

محمد صمدنیا، مسئول امور مبلغین کمیته گردشگری مذهبی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا، با اشاره به استقبال گردشگران خارجی از آیین های عاشورایی گفت: برآورد ما از حضور گردشگران خارجی 200 نفر بود اما جریان جاذبه عاشورا فارغ از فضای معنوی آن باعث شد تا ما تنها در استان یزد میزبان بیش از 400 گردشگر از کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، سوئیس، روسیه و ... باشیم.

بنای گردشگری مذهبی مقابله با ایران هراسی و اسلام هراسی است

وی درباره واکنش گردشگران خارجی نسبت به مراسم محرم گفت: برایشان همه چیز جذاب بود و اکثر سوالاتی که از ما می پرسیدند درباره جنبه های عدالت خواهی اباعبدالله (ع) بود، ما به هیچ عنوان جریان تبلیغ و دعوت نداریم و اصل بر مقابله با ایران هراسی و اسلام هراسی بوده که خوشبختانه نتایج خوبی را هم به همراه داشته است.

10d2ad45-a18d-4bee-844f-bc92751ba247

صمدنیا ادامه داد: ما خیلی مواقع بغض و اشک توریست ها را دیده ایم، حتی شبیه سایر عزاداران در مراسم سینه زنی و ذکر نام امام حسین (ع) همراهی می کردند و حالشان دگرگون می شد، افرادی هم در این بین بودند که تمایل خود برای تشرف به اسلام را اعلام کردند چون از قبل هم مطالعاتی در خصوص دین اسلام داشتند.

در بحث پذیرایی از توریست های خارجی ضعف داریم

مسئول امور مبلغین کمیته گردشگری مذهبی استان یزد با گلایه از عدم همکاری دستگاه های ذی ربط و نبود زیرساخت های لازم برای گردشگری مذهبی گفت: متأسفانه ما در بحث پذیرایی از توریست های خارجی با مشکل مواجه بودیم و مسأله وعده های غذایی را با خیریه و نذری حل می کردیم.

وی ادامه داد: ما حتی مشکل اسکان و رفت و آمد گردشگران را خودمان حل کردیم، متأسفانه مسئولان اهتمام لازم را ندارند و اگر به آنها باشد، می گویند به جای مبلغ از اعضای کمیته راهنمایان تور کمک بگیریم، این در حالی است که خود راهنمایان تور می گویند ما تخصصی در فضای دینی نداریم، هرچند که به عشق اباعبدالله (ع) در این مدت رایگان فعالیت می کنند.

cc511b2f-5ee7-4e37-a23b-1edbaf40ec43

زیرساخت نامناسب گردشگر را فراری می دهد

صمدنیا با بیان اینکه زیرساخت نامناسب گردشگر را فراری می دهد، گفت: ما خیلی از کارها را جهادی پیش برده ایم، از سه ماه ونیم طرح و برنامه را به میراث و کمیته گردشگری مذهبی ارائه کردین اما 2 روز قبل از محرم جلسات هماهنگی را برگزار کردند.

مسئول امور مبلغین کمیته گردشگری مذهبی استان یزد با بیان اینکه گردشگری مذهبی به این شکل از سال 94 پا گرفته، گفت: یادم نمی آید که در این سال ها کارها کمکی به ما شده باشد و اگر کارها جهادی پیش نمی رفت، تا همین جا هم توفیقی نداشتیم.

2a68ccc1-64b5-44a1-8a1d-9bb979f42d10

وزارت میراث و گردشگری از لحاظ مالی به میدان نمی آید

وی ادامه داد: آیا نباید ردیف بودجه ای جداگانه در این راستا تعیین شود؟ متأسفانه وزارت میراث و گردشگری از لحاظ مالی به میدان نمی آید، سایر اعضای کمتیه هم کمکی نکرده اند و این درست نیست که کمیته ای با این تشکیلات خیریه ای اداره شود.

صمدنیا تصریح کرد: بدون تعارف تنها ارگان پای کار سازمان اوقاف بوده و تا الان چه از لحاظ مالی چه زیرساختی واقعاً کمک کرده است، حتی شال های عزا که روی آن به انگلیسی نوشته شده بود یا پذیرایی قهوه یزدی و کیک را هم تولیت امامزاده شاهزاده فاضل یزد تقبل کرد، در خصوص هزینه حق القدم مبلغین هم از نظر ریالی تا الان اوقاف بیشترین کمک را کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز