حلقه مفقوده بین سمن ها و دستگاه های اجرایی پیدا شود/ لزوم همراهی جوانان دیروز و امروز برای اداره کشور

۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۱۶:۴۳:۳۳
کد خبر: ۱۳۶۳۳۴۳
حلقه مفقوده بین سمن ها و دستگاه های اجرایی پیدا شود/ لزوم همراهی جوانان دیروز و امروز برای اداره کشور
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: حلقه مفقوده ای بین سمن ها و دستگاه های اجرایی وجود دارد و لازمه این است تا مسیری حرف های سمن را سازمان یافته به دستگاه اجرایی منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ظهر امروز در نشست بررسی نقش مشارکت اجتماعی جوانان در حکم رانی نو اظهار کرد: در این انقلاب امید ما از اول این بوده که نیروی جوان را به صحنه بیاوریم. بعد ار انقلاب، اداره کشور به دست جوانان افتاد این درحالیست که آن موقع هم اداره کشور آسان نبود چراکه جنگ تحمیلی را هم جوانان اداره کردند. هم اکنون نیز مدافعان حرم  هم ادامه جنگ تحمیلی را در مرزهای انقلابی ما ادامه می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت های علمی کشور به دست جوانان بوده است گفت: جوانان کشور ما با استعداد هستند. در سال ۱۳۶۶ زمانی که معاون وزیر آموزش و پرورش بودم اولین گروه المپیادی را به کوبا فرستادم و ۶ دانش آموز را با یک هفته آمادگی فرستادیم و از میان ۴۲ کشور رتبه ۲۶ ام را به دست آوردیم. در سال جاری نیز ایران در بین ۱۱۰ کشور مقام هشتم را کسب کرد.

حداد عادل به موفقیت های مختلف جوانان در زمینه هسته ای و ورزشی بیان کرد:  دشمنان کشور ایران را از نظر اقتصادی فلج جلوه می دهند اما جوانان در میدان های بزرگ قد علم کرده اند و حتی در رشته های ورزشی هم می درخشند. تصور من این است که پنجمین دوره بازی های همبستگی کشور های اسلامی هم ایران جایگاه مطلوب تری کسب می‌کند.

وی ادامه داد : جمله جوان ایرانی قابلیت دارد شعار نیست و یک واقعیت است و برای اداره کشور باید توجه اصلی مان به جوانان باشد. در کشاورزی کشاورز باید سه مرحله کاشت و داشت و برداشت را باهم اداره کند، توجه به جوانان چنین اهمیتی دارد.

وی با اشاره به دو جنبه مهم خصوصیات جوانی اشاره کرد و افزود: آرمانگرایی در میان جوانان بسیار با اهمیت است و آنان همیشه افق دوری را فرض میکنند و به آینده می اندیشد این خصوصیت لازمه رشد انسان است همچنین آرمانگرایی سبب می شود تا جوانان کاسب کارانه عمل نکنند و محافظه کار نباشند. جوان قید و بند میانسالان را ندارند و به این جهت آماده فداکاری است. جنبه منفی این ویژگی دغدغه و نگرانی از آینده است و این امر هم خود جوان را گرفتار می‌کند هم دشمن برای محروم کردن ایران از استعداد جوانان روی آن سرمایه گذاری می‌کند.

وی با اشاره به سیاست دشمنان ایران برای تشویق خانواده ها و جوانان به مهاجرت خاطرنشان کرد: دشمنان مشکلات کشور را با سیاه نمایی بدتر می‌کنند. بهترین راه این است که آرمان گرایی با واقع بینی همراه شود این دو بدون یکدیگر ثمری ندارد چراکه در متن کار و عمل با واقعیت هایی مواجه می شوید که فرد دیگری از شما می سازد. کمال مطلوب اداره کشور ترکیب نیروی های با تجربه و جوان است و اینکه جوانان دیروز و امروز باهم کار کنند.

حداد عادل درپایان تصریح کرد: کشور به انسان با سواد نیاز دارد که کار و تلاش کند. مردم ما ورزیدگی کار گروهی را ندارند و این عدم ورزیدگی در سیاست نیز صدماتی را وارد می‌کند. با وجود اختلاف سلیقه باید باهم کار کرد. حلقه مفقوده ای بین سمن ها و دستگاه های اجرایی وجود دارد و لازمه این است تا مسیری حرف های سمن را سازمان یافته به دستگاه اجرایی منتقل کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز